شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#جدید

خبر جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق

کدخبر: 460471
اقتصادنیوز: ارتش آمریکا که تاکنون حاضر به پذیرفتن خسارت سنگین حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق نبود، پس از ۲۳ ماه، امروز چهارشنبه در گزارشی که از سوی شبکه یو اس تودی منتشر شد، اعلام کرد که به ۳۹ نفر دیگر از زخمی های این حادثه مدال افتخار اعطا می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،  ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه به ۳۹ سرباز این کشور که در حملات پایگاه عین الاسد مجروح شدند، اطلاع داد که واجد شرایط دریافت مدال افتخار و حقوق مربوطه هستند.

شبکه یو اس تودی گزارش داد، پیش از این امریکا و دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق این کشور میزان  خسارت ها و مجروح شدن سربازان آمریکایی آسیب دیده از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را کوچک نمایی کرده و حاضر نبود تا اطلاعات دقیق در مورد شمار سربازان زخمی را ارائه دهد.

برای جلب نظر ترامپ، پنتاگون نیز در آن زمان گزارش دقیق و واقعی از خسارت وارده به پایگاه و شمار مجروحان ارایه نکرده بود.

شبکه یو اس تودی گزارشی بدست آورده که نشان می دهد عملیات موشکی ایران و پیامدهای آن تا ماه گذشته تا حد زیادی از دید عموم مخفی نگه‌داشته شده بود، و حتی به فرماندهان اجازه داده نمی شد تا برای سربازان مجروح خود مدال بنفش که برای احترام به سربازان زخمی در جنگ ها اعطا می شود، درخواست کنند.

در یادداشت های سرهنگ پال فیکس از گارد ملی مینه سوتا آمده است که در عملیات انتقام جویانه ایران ۶۹ سرباز آمریکا دچار آسیب های مغزی شدند که مقامات پزشکی ۲۵ نفر از آنان را از لیست کم کردند و تنها اعلام کردند که ۴۱ سرباز برای درمان و استراحت به یک هفته مرخصی نیاز دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رفت، موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزیی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، سرانجام اعلام کرد که ۱۱ نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد سردرد تقلیل داده بود.

اما در ادامه پنتاگون نه‌تنها طی چند مرحله آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را تا ۱۱۰ نفر افزایش داد، بلکه اذعان کرد که تعدادی از مجروحان به نوع شدیدتری از ضربه مغزی موسوم به TBI دچار شده‌اند.