شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#مجلس#مجلس خبرگان
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

آحاد جامعه افغانستانی مقیم ایران، سرمایه بزرگی برای اسلام هستند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام آحاد جامعه افغانستانی مقیم ایران نه تنها سرمایه‌ای برای افغانستان، بلکه سرمایه‌ای بزرگ برای ایران و سرزمین‌های اسلامی هستند.

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه و رئیس هئیت امنای جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز یکشنبه در دیدار آیت‌الله محمدباقر موحدی‌نجفی از علمای برجسته کشور افغانستان، حضور جامعه شریف افغانستان در ایران و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان افغانستانی در ایران را سرمایه‌ای ارزشمند توصیف کرد و افزود: همه ما خادم طلاب و روحانیون و جامعه علمی تمام کشور‌های اسلامی به ویژه طلاب افغانسان هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه جهان اسلام از ذخیره معنوی، روحی و تمدنی برخوردار است، ابراز کرد: با توطئه‌هایی که مستکبرین عالم رقم زده‌اند، برخی از سرزمین‌های اسلامی وضع نامناسبی دارند و همه باید تلاش کنیم تا امت اسلام در جایگاه واقعی و برتر خویش قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه به سابقه دیدار خود با بزرگان و علمای افغانسان اشاره کرد و با بیان این که جامعه علمایی و حوزوی افغانستان جامعه‌ای ذی‌قیمت و از منزلت بالایی برخودار است، خاطرنشان کرد: طلاب افغانستان در هر نقطه‌ای ورود کنند، می‌درخشند و گستره این شخصیت‌های نشان دهنده جایگاه واقعی افغانستان است.

آیت‌الله اعرافی با بیان این که به عنوان حوزه همه نگران افغانستان هستیم، تصریح کرد: بهره‌گیری از روش‌های غیر عقلانی از تاکیداتی است باید ناظر به توجه ارشادات علمای اسلام دنبال شود، افغانستان با این همه ذخایر و منابع انسانی در مظلومیت به سر می‌برد و این مورد قبول علمای اسلام نیست.

آینده جهان، از آن امت اسلام است

در ابتدای این نشست آیت‌الله محمدباقر موحدی‌نجفی از علمای برجسته افغانستان، ضمن اشاره به کتابی در رابطه با سرنوشت فردای جهان، به تحلیل‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کتاب اشاره کرد و افزود: این کتاب منابع قدرت، اعم از قدرت اجتماعی، اقتصادی، استراتژیکی، فرهنگی و سیاسی را در دست اسلام و مسلمین می‌داند.

آیت الله محمدباقر موحدی نجفی از علمای برجسته افغانستان

وی با تأکید بر اینکه اسلام دینی قدرتمند و وحدت آفرین است، خاطرنشان کرد: از نظر قدرت اقتصادی، منابع طبیعی اعم از نفت، گاز، طلا، نقره و همه ظرفیت‌ها در کشور‌های اسلامی یافت می‌شود.

آیت‌الله موحدی‌نجفی، بنیه‌های قدرت اجتماعی اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: از نظر قدرت استراتژیکی سرزمین‌های اسلامی در بهترین نقطه جهان حضور دارند؛ این شاهراه مسیر ترانزیتی برای اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کره زمین می‌باشد، با وجود این همه ظرفیت و قدرت در سرزمین‌های اسلامی، جهان آینده از آن اسلام و مسلمین خواهد بود و ظهور حضرت حجت(عج) تبلور والای این استعداد‌ها است.

انتهای پیام