شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جام جهانی#قطر

خیز ایران برای جام جهانی قطر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر روابط ایران و قطر را همواره دوستانه و مطلوب دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر روابط ایران و قطر در بخش‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری بیشتر و قوی‌تر شد.

خیز ایران برای جام جهانی قطر

علی باستین عصر امروز در نشست با هیئت تجاری اقتصادی کشور قطر با بیان اینکه بسیاری شهروندان بوشهری مقیم کشور قطر هستند اظهار داشت: ارتباط برخی بوشهری‌ها با قطری‌ها روابط خویشاوندی و بیش از یک قرن است؛ مردم استان بوشهر با کشور قطر مراوده تجاری و بازرگانی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر روابط ایران و قطر را همواره دوستانه و مطلوب دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر روابط ایران و قطر در بخش‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری بیشتر و قوی‌تر شد.

وی بندر دیر را یکی از بنادر مهم در صادرات کالا به قطر دانست و افزود: بندر دیر دارای شرایط مهم و مطلوبی برای صادرات کالا به بنادر کشور قطر در حال جهش بزرگ اقتصادی است.


خیز ایران برای جام جهانی قطر

باستین با بیان اینکه بندر دیر دارای قابلیت‌های مهمی است تصریح کرد: بندر دیر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بزرگترین بندر صیادی ایران را در بندر دیر دانست و خاطر نشان کرد: مزارع پرورش ماهی و میگو، معادن اسکله‌های بندری و تجاری، ظرفیت‌های گردشگری و صیادی از توانمندی‌های دیگر بندر دیر است.

باستین با بیان اینکه محصولات صنعتی و کشاورزی با رویکرد صادرات در دیر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: بندر دیر اصلی‌ترین و نزدیکترین دروازه ارتباطی دو کشور ایران و قطر است.

وی بندر دیر را پایانه صادرات محصولات غیرنفتی ایران و قطر دانست و تصریح کرد: ۴۳ درصد صادرات ایران به قطر و ۷۳ درصد صادرات استان بوشهر از بندر دیر به قطر انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه از سال ۲۰۱۶ صادرات به کشور قطر از استان بوشهر پنج برابر شده است افزود: در این مدت صادرات از بندر دیر به قطر ۸۰ برابر شده است.

باستین با بیان اینکه امسال ۷۲ درصد صادرات استان بوشهر به قطر محصولات کشاورزی بوده است گفت: قطر برنامه توسعه بزرگی از جمله برگزاری جام جهانی فوتبال در پیش دارد که میزان تقاضا شما بازار قطر را برای مصرف کالاهای متنوع افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بندر دیر می‌تواند نقش بسیار خوبی در تأمین کالاهای مورد نیاز قطر از جمله محصولات کشاورزی و معدنی داشته باشد تصریح کرد: با بهبود ارتقا تجاری بوشهر با قطر مرکز توسعه تجارت در کشور قطر ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از اعزام هیئت تجاری از استان بوشهر به کشور قطر خبر داد و بیان کرد: با هدف توسعه ارتباطات تجاری بیشتر هیئت تجاری از استان بوشهر به کشور قطر اعزام می‌شود.

باستین با اشاره به استقرار دستگاه ایکس‌ری در بندر دیر تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود.

همچنین هیئت تجاری اقتصادی کشور قطر با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از توانمندی‌ها و تأسیسات دیدن کردند.

در این بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توانمندی‌های بنادر استان افزود: استان بوشهر از ظرفیت‌های بالایی بندری و تخلیه و بارگیری کالا در صادرات و واردات برخوردار است.

 سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تمام ظرفیت‌های خود، آماده همکاری تسهیل در امر صادرات به قطر است و در این زمینه برنامه‌ریزی ویژه‌ای ایجاد شده است.

رئیس بندر الرویس قطر نیز در این نشست ضمن تأکید بر  تقویت بیشتر روابط بندر بوشهر و قطر، خواستار ایجاد راهکارهایی برای ارتباط مستمر با بندر بوشهر شد.

انتقال برخی کالاها با شناورهای چوبی به این کشور بلامانع است

خالد النعیمی مدیر بندر تجاری الرویس قطر گفت: صلاحیت صدور مجوز تردد شناورهای چوبی در بنادر قطردر اختیار ما نیست اما قول می‌دهیم که برخی از کالاها با این شناورها به قطر انجام شود.

وی افزود: بندر الرویس تا ۲۰۰ کانتینر کالا ظرفیت دارد و در پی تصمیم افزایش خواهیم بود.

 بازدید هیات قطری از توانمندی‌ بندرهای بوشهر و دیر

این هیات عالی رتبه شامل رئیس سازمان بنادر قطر، مدیر بندرهای حمد و الرویس، مدیر بین‌الملل وزارت حمل‌ونقل، رئیس بخش گمرک الرویس، مدیر بخش دریایی گمرک الرویس و معاون مدیر بازرسی اطلاعات بندر الرویس بود که مورد استقبال فرماندار دیر قرار گرفتند و از اسکله و گمرگ و اداره بندر بازدید کردند.

 

منبع: افکارنیوز