سردار سرلشکر پاسدار "محمد باقری" در مراسم رونمایی طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این طرح را مبدا تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: طرح جامع ساختار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان طولانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد انتظامی، در خصوص دستاوردها و مولفه های تحولی، پیامدها و بازخوردهای آن مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که در نهایت این طرح جامع تدوین و تقدیم فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" به منظور تصویب قرار گرفت که معظم له با طرح تحولی و ارتقاء ناجا موافقت نمودند.

وی با بیان اینکه ماموریت انتظامی کشور متنوع، سنگین و چندجانبه است خاطر نشان کرد: انتظارات از انتظامی کل کشور فوق العاده بالاست و انتظامی کل کشور در مقایسه با سایر نیروهای مسلح دارای گستردگی مفهومی، موضوعی، مصداقی و جغرافیایی است و در تمام شئون زندگی مردم نقش و حضور دارد و این نقش، حضور و مسئولیت ملموس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بایستی با اجرای این طرح جامع شاهد تحول، پویایی، ورزیدگی، چابکی، شادابی و خدمتگزاری بیشتر به مردم و انسجام، هماهنگی با سایر ارکان نیروهای مسلح و بخش های گوناگون مدیریتی کشور باشیم.

سرلشکر پاسدار باقری ادامه داد: خوشبختانه این ظرفیت هم در فرماندهی انتظامی کل کشور و یکایک مدیران و کارکنان خدوم و توانمند انتظامی وجود دارد و قطعا شاهد جهش خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان سردار "اشتری" مبنی بر اینکه با تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حجت و نعمت بر ما تمام شده است ، مطرح کرد: با این طرح جامع و توسعه زیرساخت ها شاهد رشد کیفی و کمی در انتظامی کل کشور خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر حمایت های همه جانبه از انتظامی کل کشور تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از انتظامی وظیفه همه ما در ستاد کل و سایر سازمان های نیروهای مسلح است تا درخت تنومند انتظامی که یک بار دیگر به روز شده است را در مسیر رشد و تعالی روزافزون قرار دهیم و از میوه و ثمرات ارزشمند آن به نفع کشور بهره ببریم.

سرلشکر پاسدار باقری گفت: مردم عزیز ما مستحق بهترین امنیت، آرامش، نظم و انضباط و دریافت خدمات انتظامی سریع در جهت زندگی بهتر در سراسر کشور هستند و ان شاء الله با تلاش انتظامی در این مسیر، رشد و پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

تحول ساختاری در ناجا برای توسعه امنیت و خدمات بیشتر/ مسیر رشد و حرکت انتظامی را شتابان می‌کنیم

گفتنی است، سردار " اشتری" ؛ فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این آیین رونمایی با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یک رخداد مهم در تاریخ انتظامی کشور است، خاطر نشان کرد: طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای انتظامی کشور و بیانگر توسعه امنیت و خدمات دهی به مردم است.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: به برکت تصویب این طرح توسط فرمانده معظم کل قوا " مدظله العالی" و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مسیر رشد و حرکت انتظامی را شتابان خواهیم کرد و قطعا شاهد تحول در امنیت و خدمات رسانی به مردم خواهیم بود.

سردار اشتری بیان کرد: این رویداد تحولی و ارتقاء ساختاری گامی به سوی حرفه ای تر شدن، هوشمندی، چابک سازی پلیس، تربیت افسران حرفه ای و دانش پایه، توسعه دیپلماسی پلیسی و ... به منظور تقویت بیش از پیش نظم و امنیت در جامعه و توسعه خدمت به مردم است.

یادآور می شود؛ بر مبنای این طرح، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده و دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس و همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود، همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های دیگر دیده شده است.