به گزارش برنا، محمدباقر قالیباف عصر امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) با استقبال عثمان نوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران، برای شرکت در اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وارد استانبول شد.

عثمان نوری در استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ایران و ترکیه در منطقه، بر توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدوارم دو کشور بتوانند تا سال ۲۰۲۳ با گفت‌وگوهای نزدیک و رو به جلو، در مسیر ارتقای روابط گام بردارند.

وی افزود: در این مسیر، پارلمان‌های دوکشور ایران و ترکیه نقش مهمی در ارتقای روابط بین دو کشور دارند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روابط پارلمانی ایران و ترکیه تاکید کرد: روابط دو کشور و به خصوص روابط مجالس ایران و ترکیه در سطح خوبی قرار دارد و امیدوارم این روابط به ارتقای بیشتر همکاری‌ها منجر شود. 

براساس این گزارش، رئیس مجلس کشورمان علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس PUIC، با برخی رؤسای مجالس حاضر در این نشست نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین دیدار و گفت‌وگو با تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه با هدف رفع موانع توسعه روابط تجاری دو کشور، از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در حاشیه این اجلاس است.

سارا فلاحی، ابراهیم رضائی و ابوالفضل عموئی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عادل نجف زاده رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه و رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه، آقای قالیباف را در این سفر و حضور در اجلاس PUIC همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوعات محوری «فلسطین، مهاجرت و افغانستان»، در روزهای 9 و 10 دسامبر (18 و 19 آذر) در شهر استانبول و به میزبانی مجلس ترکیه برگزار می‌شود.