شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#کرونا#تاثیر#افزایش#تلفات#مالاریا#قاره

تاثیر کرونا بر افزایش تلفات مالاریا در قاره آفریقا

تاثیر کرونا بر افزایش تلفات مالاریا در قاره آفریقا
مقامات سازمان جهانی بهداشت از افزایش تلفات ابتلا به مالاریا به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در جهان خبر دادند.

به گزارش علاج نیوز، تلفات مالاریا یکی از مرگبارترین بیماری‌های جهان است که متاسفانه سالانه صد‌ها هزار نفر را به ویژه در مناطق کم درآمد در قاره آفریقا به کام مرگ می‌کشاند. با این حال، همه گیری کرونا باعث تشدید مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مالاریا در سال ۲۰۲۰ باعث شد ۶۹ هزار نفر بیشتر نسبت به سال میلادی قبلی جان خود را از دست بدهند. در حقیقت همه گیری کرونا با ایجاد اختلال در روند مبارزه با مالاریا باعث رشد آمار تلفات جهانی این بیماری شد.

گزارش سازمان جهانی بهداشت می‌افزاید: در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۶۲۷ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به مالاریا جان باختند که بیشتر آن‌ها کودکانی بودند که در کشور‌های فقیر آفریقایی زندگی می‌کردند. این در حالی است که آمار تلفات کرونا در سال ۲۰۱۹، ۵۵۸ هزار تن بود.

نکته عجیب‌تر این است که از زمان آغاز همه گیری کووید ۱۹ در جهان، تنها ۲۲۴ هزار نفر در قاره آفریقا کشته شده اند که این میزان تقریبا معادل یک سوم تلفات مالاریا در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند دو سوم تلفات مرتبط با کرونا به دلیل موانعی است که همه گیری کرونا در روند جلوگیری، شناسایی و درمان آن ایجاد کرد.

با این حال، تلاش مقامات بهداشتی سبب شد تلفات مالاریا در قاره آفریقا در سال ۲۰۲۰ دو برابر نشود. مقامات جهانی پیشتر هشدار داده بودند احتمال دارد همه گیری کرونا بر شدت تلفات مالاریا در این قاره بیفزاید. با این وجود تنها ۱۲ درصد تلفات مالاریا نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

پدرو آلونسو، مدیر برنامه جهانی سازمان جهانی بهداشت در این باره می‌گوید: به لطف تلاش‌های جدی و پیگیری‌های رخ داده می‌توانیم مدعی شویم که توانستیم مانع از سناریوی وحشتناک افزایش سرسام آور تلفات مالاریا در جهان شویم.

منبع:خبرگزاری رویترز

اخبار داغ مرتبط: