شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی

خوراکی خوشمزه بخورید و لاغر شوید

خوراکی خوشمزه بخورید و لاغر شوید

آلو خشک جزء خشکبار مغذی است که یکی از تاثیرات خوب آن، کمک به کاهش وزن است. البته به‌شرطی که در حد متعادل مصرف شود. براساس مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه لیورپول انجام شده، خوردن آلو خشک به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان برای تایید این مسئله، رژیم غذایی 100 فرد چاق را تغییر دادند. طی 12 هفته، از یک گروه خواسته شد تا روزانه آلو خشک بخورند ( 140 گرم زنان و 170 گرم مردان). گروه دیگر نیز از دیگر تنقلات سالم استفاده کردند زیرا بنابر توصیه بعضی متخصصان، آلو خشک قند بالایی دارد و عامل اضافه وزن خواهد بود. البته هر دو گروه سبک تغذیه سالم، ورزش و دیگر عوامل بروز چاقی را نیز رعایت کردند. 

محققان دریافتند مصرف روزانه آلو خشک باعث کاهش 2 کیلوگرم وزن و کم ‌شدن 5/2 سانتی‌متر از دور شکم بوده است. اما گروه دیگر در این زمان 5/1 کیلوگرم وزن و 7/1 سانتی‌متر دور شکم کاهش داشتند. نکته جالب اینکه روند کاهش وزن در افرادی که آلو خشک مصرف کردند، پس از هفته چهارم تسهیل شد و معده به این خوراکی ملین عادت پیدا کرد. پس از 8 هفته نیز احساس سیری پس از خوردن این میوه خشک بسیار چشمگیرتر اتفاق افتاد.

این مطالعه نخستین موردی است که نشان‌دهنده تاثیر آلو خشک بر کاهش وزن بدون عوارض جانبی است. بنابراین، این خوراکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری مقابله با گرسنگی دارند، باشد و به عنوان میان وعده ای سالم به مصرف برسد.

منبع: salamat