شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#دولت#دولت دوازدهم#دولت سیزدهم

واکنش «جهرمی» روحانی به «جهرمی» رئیسی | اخبار رسمی را دیگر نمی‌خوانم اما ...

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم طی یادداشتی به اظهارات یک چهره رسانه‌ای دولت سیزدهم پاسخ گفته است.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین،محمد جواد آذری جهرمی نوشت: «مدت‌هاست دیگر اخبار رسمی را جدی پیگیری نمی‌کنم، اما دیشب تصویر دو توییت از چهره‌های رسمی و رسانه‌ای دولت سیزدهم، توسط یکی از وزرای سابق، برایم ارسال شد، که محتوای آن این بود که:

 رییس جمهور از دستاوردهای فضایی بازدید کرد، این دستاوردها امیدوارکننده بود و دولت سیزدهم هم با تشکیل شورای عالی فضایی به تعطیلی ده ساله برنامه فضایی خاتمه خواهد داد.»

وزیر سابق ارتباطات در ادامه پرسش‌های زیر را مطرح کرده است: «۱. اگر برنامه فضایی تعطیل بود، رییس جمهور از چه چیزی بازدید کرد که امیدوارکننده بود؟ آن ۶ماهواره آماده پرتاب و خود ماهواره‌بر سیمرغ و ذوالجناح که بازدید شد و امیدواری ایجاد کرد؛ در کدام دولت طراحی و ساخته شد؟ قراردادهای خارجی خرید ماهواره‌های GEO و LEO ایران در چه زمانی منعقد و با همه دشواریهای مالی، پرداختها انجام شد؟

عزیزان!
تلاش شما برای توسعه‌ی صنعت مهم فضایی قابل تقدیر است، اما به فرمایش امیرالمومنین(ع): «انصاف ورزیدن، زینت و زیور فرمانروایی و حکومت است.»

در فرصت مناسبی در این باره مفصل خواهم نوشت.»

این نوشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی درواقع پاسخ به این توییت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سید ابراهیم رئیسی است که نوشته بود: برگزاری جلسه شورای عالی فضایی پس از ده سال نویدبخش آینده روشن فضایی ایران است که می‌تواند در بهبود کیفیت محیط زیست، مخابرات، مدیریت آب و کشاورزی، دریانوردی، هواشناسی و... مؤثر باشد.

انشاالله عقب افتادگی سال‌های اخیر کشور در صنعت فضایی جبران و از دانشمندان ایرانی این عرصه حمایت خواهد شد.»