شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی

با مصرف این خوراکی سه سوته فشار خونتان را کاهش دهید

با مصرف این خوراکی سه سوته فشار خونتان را کاهش دهید

تیمی از پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که مصرف روزانه ماست در رژیم غذایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا باعث کاهش فشار خون می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، احتمالا شما هم این ضرب المثل را شنیده اید که خوردن یک سیب در روز، پزشک را از شما دور نگه می دارد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن یک کاسه ماست در روز هم ممکن است کلید دستیابی به سلامتی و کاهش فشار خون باشد.

تیمی از پژوهشگران دانشگاه مین (Maine) ایالات متحده امریکا و دانشگاه استرالیای جنوبی بیش از ۹۰۰ بزرگسال را که در این مطالعه شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. آنها عادت خوردن ماست هر فرد را از طریق یک پرسشنامه ، اندازه گیری و فشار خون بالا را به عنوان هر میزان بالاتر از ۹۰/۱۴۰ میلی متر جیوه بررسی کردند. فشار خون طبیعی در حدود ۸۰/۱۲۰ میلی ‌متر جیوه است و هر میزان بالاتر از آن جای نگرانی دارد.
دکتر الکساندرا وید (Alexandra Wade)، از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، در این رابطه می‌ گوید: فشار خون بالا اولین عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است، بنابراین مهم است که به یافتن راه‌هایی برای کاهش و تنظیم آن ادامه دهیم. غذاهای لبنی، به ویژه ماست، ممکن است فشار خون را کاهش دهند. 

در اینجا این سوال مطرح می شود که ماست چگونه باعث کاهش فشار خون می شود؟
دکتر وید در این رابطه توضیح می دهد: محصولات لبنی حاوی طیف وسیعی از ریزمغذی ها از جمله کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که همگی در تنظیم فشار خون نقش دارند. ماست به ویژه بسیار مهم است زیرا حاوی باکتری هایی است که باعث آزاد شدن پروتئین هایی می شود که فشار خون را کاهش می دهد. به گزارش سیناپرس، یافته های محققان نشان می دهد برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، حتی مقادیر کمی ماست با کاهش فشار خون مرتبط است. برای کسانی که به طور منظم ماست مصرف می کردند، نتایج بسیار موثر تر است.

بر اساس داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دارای فشار خون بالا هستند و این بیماری افراد را در معرض خطر بیماری های قلبی - عروقی و همچنین حوادث قلبی تهدید کننده زندگی مانند حملات قلبی و سکته قلبی قرار می دهد. به طور کلی، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. 

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله بین المللی لبنیات (Dairy) منتشر شده و برای علاقمندان قابل دسترس است.