شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#چین#حوزه

تقویت روابط و تعاملات سازمان محیط زیست با چین


تقویت روابط و تعاملات سازمان محیط زیست با چین

رئیس سازمان محیط زیست گفت: تقویت روابط و تعاملات با چین باید در برنامه‌ریزی‌های مدونی در چارچوب قوانین تدوین شود تا شاهد همکاری و تعاملات سازنده با این کشور در حوزه محیط زیست باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علی سلاجقه با تأکید بر تعامل و همکاری‌های بین‌المللی در حوزه محیط زیست, گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز توسعه همکاری‌های بین‌المللی در راستای سیاست‌های جاری کشور و ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه محیط زیست، برای تقویت روابط و تعاملات با چین باید برنامه‌ریزی‌های مدونی در چارچوب قوانین تدوین کنیم تا شاهد بستر همکاری و تعاملات سازنده در حوزه محیط زیست باشیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت مشارکت مردم و الگوبرداری از تجارب موفق سایر کشورها افزود: از تقویت همکاری‌های محیط زیستی با چین و بهره‌برداری از اقدامات مؤثر آن کشور استقبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست سفیر ایران در چین ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت‌های موفق چین در حوزه محیط زیست و نیز با ابراز خرسندی از رویکرد تعاملات بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت ایران در چین، تلاش می‌کنند تا سازمان را در جهت پیشبرد همکاری‌ها با چین یاری رسانند.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست، در خصوص لزوم تهیه نقشه‌ راه محیط زیست کشور برای تعاملات بین‌المللی با دنیا و به ویژه "کشور چین" و ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های محیط زیستی، تاکید شد.

به گزارش تسنیم, همکاری چین در حوزه محیط زیست ایران از سال 2013 شروع شده است و با امضای سند همکاری 25 ساله به تعداد پروژه‌های زیست محیطی مشترک ایران و چین افزوده شده است. شرکت‌های چینی که در ایران فعالیت می‌کنند در زمینه بازیافت زباله, پروژه تولید برق زباله‌سوز, تولید برق تجدیدپذیر و نیروگاه حرارتی زباله‌سوز در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت اکو وابسته چین با همکاری یک شرکت ایرانی در ماه فوریه سال 2015 یک نیروگاه حرارتی در 2 کیلومتری محل دفن زباله استان تهران ایجاد کرد و به تولید برق پرداخت. این نیروگاه نخستین نیروگاه حرارتی زباله‌سوز منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام/