شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#رئیس جمهور

مذاکرات امارات و ترکیه برای همکاری در عرصه صنایع نظامی


مذاکرات امارات و ترکیه برای همکاری در عرصه صنایع نظامی

پس از سفر ولی‌عهد ابوظبی به ترکیه و دیدار وی با رئیس جمهور ترکیه بعد از چند سال تنش، منبعی در دولت این کشور گفت که اخیرا هیئتی از امارات به ترکیه رفته و درباره همکاری در صنایع نظامی رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ترکیه‌ای امروز خبر داد که هیئتی از دولت امارات برای مذاکره درباره همکاری در عرصه صنایع نظامی به ترکیه سفر کرده است.

دو هفته پس از سفر «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی به ترکیه و دیدار وی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور، یک مقام ترکیه‌ای به پایگاه امریکایی «بلومبرگ» گفته که یک هیئت اماراتی روز دوشنبه این هفته در سفر به آنکارا با مقامات نظامی ترکیه مذاکره و از کارخانه تولید پهپاد در این کشور و چند شرکت صنایع نظامی دیگر از جمله شرکت «اسیلسان» دیدار کرده است.

در سفر «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی، به ترکیه توافق‌نامه های سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار میان دو کشور امضا شد. رئیس جمهوری ترکیه این توافق‌نامه‌ها را نشانه آغاز «عصر جدید» در روابط دو کشور خواند.

به گزارش «میدل‌ایست نیوز»، مقام ترکیه‌ای که نخواسته نامش فاش شود به «بلومبرگ» گفته که هیئت اماراتی با اداره صنایع دفاعی ترکیه هم جلسه داشته است.

اوایل هفته جاری، «اسماعیل دمیر»، رئیس اداره صنایع دفاعی ترکیه، از امکانات گسترده برای همکاری نظامی ترکیه و امارات سخن گفت و خبر داد که امارات اهتمام جدی به صنایع نظامی ترکیه نشان داده است و احتمالا مذاکرات دو طرف به صادرات سلاح به امارات بینجامد.

این مقام ترکیه‌ای گفته است که روابط دو کشور در عرصه صنایع دفاعی در دوران بحران در روابط هم ادامه داشته است.

 

انتهای پیام/