شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقلیم کردستان#عراق#مقامات

رئیس پارلمان عراق با مقامات اقلیم کردستان

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس حزب پیشرو و رئیس پارلمان منحل شده عراق با رهبران اقلیم کردستان این کشور درباره مشارکت سنی ها و کردها در دولت آتی این کشور خبر دادند.

رئیس پارلمان عراق با مقامات اقلیم کردستان

به گزارش منیبان از شبکه خبری المیادین، محمد الحلبوسی، رئیس حزب پیشرو و رئیس پارلمان منحل شده عراق با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر الحلبوسی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که الحلبوسی و رهبران اقلیم کردستان عراق موضوع مشارکت کردها و سنی‌ها در دولت آتی کشورشان را بررسی کردند.

طبق این بیانیه، حاضران در این دیدارها درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، تشکیل کابینه جدید این کشور و مسائل مورد اختلاف و قضایای حل نشده میان اربیل و بغداد و سایر مسائل مورد توجه خود رایزنی کردند.

الحلبوسی و رهبران اقلیم کردستان عراق همچنین بر اهمیت همکاری و تفاهم مشترک بین نیروها و جریانات عراقی با هدف فراهم شدن امکان برداشتن گام‌های مهم در روند سیاسی و تشکیل یک کابینه فراگیر از همه جریانات و گروه‌های عراقی با هدف جامعه عمل پوشاندن به خواسته‌های شهروندان در زمینه تأمین امنیت، ثبات و خدمات رسانی و ایجاد زندگی بهتری برای آنها تأکید کردند.

حزب پیشرو به رهبری الحلبوسی در انتخابات پارلمانی اخیر عراق با کسب ۳۷ کرسی پس از جریان صدر در جایگاه دوم قرار گرفت.

وبگردی