به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه امروز (چهارشنبه) به نقل از یکی از مسئولان صنایع دفاعی ترکیه نوشت: یک هیات اماراتی دوشنبه به منظور بررسی زمینه های همکاری نظامی وارد آنکارا شد.

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات پس از چالشهای پیش آمده میان ترکیه و کشورش طی ۱۰ سال گذشته، در اواخر ماه گذشته میلادی از آنکارا دیدن کرد و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

ترکیه و امارات با حضور محمد بن زاید و اردوغان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری گفت وگو کرده و توافقنامه های متعددی در بخشهای مختلف اقتصادی و نظامی به امضا رساندند.

اردوغان پس از دیدار با محمد بن زاید اعلام کرد که در فوریه آینده در راس یک هیات بلندپایه از امارات دیدن به عمل خواهد آورد.

گزارش های رسانه ای حاکی است که امارات هم اکنون در حال انجام گفت وگو با دولت ترکیه به منظور خرید سهمیه ای در شرکت صنایع دفاعی «اسیلسان» ترکیه است .

ترکیه به منظور فایق آمده بر بحران اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی این کشور، در صدد توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برآمده است. به همین منظور اردوغان از دوشنبه گذشته وارد قطر شده تا بتواند قراردادهای جدیدی با این کشور امضا کند.

انتهای پیام/