شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تحریم

آمریکا باز هم تحریم کرد/ تحریم رئیس اطلاعات نظامی اوگاندا

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های مالی را علیه رئیس اطلاعات نظامی اوگاندا به خاطر نقض‌های حقوق بشری که ظاهرا در دوران تصدی‌اش انجام داده بود، اعمال کرد.

آمریکا باز هم تحریم کرد/ تحریم رئیس اطلاعات نظامی اوگاندا

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، ارتش اوگاندا به دنبال تصمیم روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: این تصمیم آمریکا ما را ناامید کرد و ما خواستار شفاف‌سازی از سوی واشنگتن هستیم چرا که در سال‌های اخیر کامپالا یکی از شرکای امنیتی آمریکا علیه نزاع‌طلبی در شرق آفریقا بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را به همراه تحریم‌های دیگری علیه ایران و سوریه اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال اعمال یک سری تحریم در هفته جاری همزمان با "اجلاس آمریکا برای دموکراسی" به ریاست جو بایدن، رئیس جمهور این کشور است و طبق آن افرادی را که مدعی است در "فساد، نقض‌های جدی حقوق بشر و تضعیف دموکراسی" دست داشته‌اند، هدف می‌گیرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در دوران تصدی ژنرال آبل کاندیهو به عنوان رئیس اطلاعات نظامی اوگاندا، افسران اطلاعات نظامی این کشور مردم اوگاندا را به خاطر ملیت، تفکرات سیاسی یا انتقاد از دولت اوگاندا بازداشت، محبوس و به طور فیزیکی شکنجه کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: افرادی که توسط کاندیهو به عنوان رئیس اطلاعات نظامی اوگاندا بازداشت شدند، بدون دادرسی‌های قانونی محبوس شده و مورد ضرب و جرح وحشتناک و دیگر اقدامات فاجعه‌آمیز و هولناک از جمله تعرض جنسی و شوک الکتریکی که منجر به جراحت بلند مدت و حتی مرگ شده‌ است، قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: در برخی موارد کاندیهو شخصا حضور داشته و بازجویی بازداشت‌شدگان را بر عهده داشته است.

براساس این اقدام وزارت خزانه‌داری، تمامی اموال و مستغلات کاندیهو در آمریکا مصادره شده و به طور کلی آمریکایی‌ها از هرگونه ارتباط و داد و ستد با وی منع می‌شوند.

آمریکا در آوریل سال جاری میلادی ممنوعیت صدور ویزا برای مقامات دولت اوگاندا را که به نقض‌های حقوق بشری و اقدامات سرکوبگرایانه متهم شده بودند، اعمال کرد. ارتش اوگاندا پیش‌تر اعلام کرد رسما از این تحریم‌ها مطلع شده است. ارتش اوگاندا در بیانیه‌ای گفت: از اینکه چنین تصمیمی بدون روند قانونی توسط کشوری که ما آن را "دوست، شریک و یک متحد عالی" می‌دانستیم، اتخاذ شده، بسیار ناامید شدیم.

وبگردی