شهر خبر

لیگ قهرمانان اروپا| بارسلونا امیدوار به معجزه ژاوی در مونیخ/ جنگ صدرنشینی میان چلسی و یوونتوس


لیگ قهرمانان اروپا| بارسلونا امیدوار به معجزه ژاوی در مونیخ/ جنگ صدرنشینی میان چلسی و یوونتوس

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب در حالی به پایان می‌رسد که بارسلونا کار بسیار سختی برای صعود به مرحله بعدی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین شب از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) 8 بازی در گروه‌های E، F، G و H برگزار می‌شود تا چهره‌ تیم‌‌هایی که 4 سهمیه باقیمانده برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب می‌کنند مشخص شود.

گروه E؛ بارسلونا امیدوار به معجزه ژاوی
در این گروه بایرن مونیخی که تمام 5 بازی قبلی‌اش را برده و صعودش را به عنوان تیم اول قطعی کرده است، امشب در خانه در حالی پذیرایی بارسلونا رده دومی است که میهمان اسپانیایی برای کشیده نشدن کارش به اما و اگرهای بازی دیگر گروه میان بنفیکا و دیناموکیف در پرتغال، نیازمند کسب پیروزی است.

بارسلونا که اخیرا‌ً با ژاوی هرناندس دورانی تازه را آغاز کرده است، تنها در صورتی با وجود ناکامی در کسب 3 امتیاز از میزبان آلمانی به مرحله بعدی راه پیدا خواهد کرد که بنفیکا هم در خانه‌اش نتواند پیروز شود.

در حال حاضر بایرن مونیخ 15 امتیازی صدرنشین گروه است و بارسلونای 7 امتیازی در رده دوم قرار دارد. بنفیکا اگرچه با 5 امتیاز در جایگاه سوم است اما کار آسان‌تری برای کسب پیروزی از آخرین بازی‌اش دارد. اگر بنفیکا موفق به کسب پیروزی خانگی برابر دیناموکیف شود، آن وقت بارسلونا برای صعود محکوم به پیروزی است چون در نبردهای رودررو با نماینده پرتغالی ضعیف‌تر نتیجه گرفته است. بارسلونا در صورت ناکامی در صعود به مرحله یک هشتم نهایی، قطعاً به لیگ اروپا خواهد رفت. دیناموکیف یک امتیازی هم که حذف شدنش لیگ قهرمانان و ناکامی‌اش برای رسیدن به لیگ اروپا مسجل است.

گروه F؛ نبرد آخر بین ویارئال و آتالانتا
در گروه پنجم مسابقات، تکلیف تیم صعود کننده به عنوان صدرنشین مشخص شده که این جایگاه به منچستریونایتد 10 امتیازی تعلق دارد. این تیم میزبان یانگ بویزی است که شانسی برای صعود ندارد اما نمی‌خواهد شانس رفتن به لیگ اروپا را هم از دست بدهد. بازی دیگر این گروه اما بسیار حساس‌تر است. در این بازی آتالانتای 6 امتیازی در حالی میزبان ویارئال 7 امتیازی است که برای صعود به عنوان تیم دوم محکوم به کسب پیروزی است. ویارئال اما با یک تساوی هم به مرحله بعد می‌رسد. آتالانتا در صورت تساوی و ویارئال حتی با شکست به لیگ اروپا راه خواهند یافت. یانگ بویز قعرنشین که تنها 4 امتیازی دارد، تنها در یک صورت به لیگ اروپا می‌رود که آن پیروزی خودش در خانه منچستریونایتد همزمان با پیروزی ویارئال در ایتالیا است.

 

گروه G؛ شانس صعود برای همه
تنها گروهی که هنوز هیچ تیمی از آن صعود نکرده همین گروه است. در جدول این گروه لیل فرانسه با 8 امتیاز صدرنشین است و فقط اگر امشب در خانه ولفسبورگ آلمان نبازد صعود می‌کند. نماینده فرانسه در صورت پیروزی یا تساوی به شرط توقف سالزبورگ رده دومی که 7 امتیاز دارد، به عنوان تیم اول گروه G به مرحله بعدی می‌رسد. سالزبورگ هم با امتیاز گرفتن از میهمانش سویا به مرحله بعدی خواهد رسید. نماینده اتریش حتی می‌تواند به عنوان سرگروه صعود کند اگر میهمان اسپانیایی‌اش را شکست دهد و لیل هم ببازد.

در همین حال سویای 6 امتیازی هم با کسب پیروزی صعود می‌کند و اگر این اتفاق رخ دهد و نتیجه بازی دیگر مساوی شود، حتی به عنوان صدرنشین صعود خواهد کرد. ولفسبورگ 5 امتیازی هم با کسب پیروزی صعود می‌کند و این اتفاق تؤام با تساوی در دیگر بازی گروه به منزله صعود گرگ‌های آلمانی به عنوان صدرنشین خواهد بود.

گروه H؛ دوئل چلسی و یوونتوس برای صدرنشینی
در گروه H‌ همه چیز مشخص شده جز صدرنشین. در حال حاضر چلسی و یوونتوس هر دو با 12 امتیاز و با توجه به نتایج بازی‌های رودررو به ترتیب تیم‌‌های اول و دوم گروه هستند. زنیت 4 امتیازی سوم است به لیگ اروپا می‌رود و مالمو که حذف شده و شانسی برای صعود و رفتن به لیگ اروپا ندارد هم با یک امتیاز قعرنشین جدول.

چلسی در صورت کسب پیروزی در خانه زنیت قطعاً به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی می‌رود. تساوی هم اما می‌تواند شاگردان توماسل توخل را به مرحله بعدی برساند اگر یوونتوس هم در بازی خانگی‌اش برابر مالمو موفق به کسب پیروزی نشود.

برنامه بازی‌‌های شب آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

چهارشنبه 8 دسامبر (17 آذر)
گروه E: بنفیکا - دیناموکیف(23:30)، بایرن مونیخ - بارسلونا(23:30)
گروه F: منچستریونایتد - یانگ بویز(23:30)، آتالانتا - ویارئال(23:30)
گروه G: سالزبورگ - سویا(23:30)، ولفسبورگ - لیل(23:30)
گروه H: یوونتوس - مالمو (21:15)، زنیت - چلسی (21:15)

انتهای پیام/