شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#عراق

عضو ائتلاف «دولت قانون» مطرح کرد؛

بهره‌برداری آمریکا ازحوادث تروریستی برای تداوم حضور نظامی در عراق

بهره‌برداری آمریکا ازحوادث تروریستی برای تداوم حضور نظامی در عراق

یک عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از حوادث تروریستی اخیر برای طولانی تر کردن حضور نظامی خود در این کشور بهره برداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «سعد المطلبی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص حوادث تروریستی اخیر در این کشور و ارتباط آنها با نزدیک شدن زمان خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، المطلبی گفت: نگرانی‌ها درباره وقوع اقدامات تروریستی در بغداد افزایش یافته است. با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق احتمال افزایش موج اقدامات تروریستی وجود دارد.

این شخصیت عراقی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا از حوادث تروریستی اخیر برای طولانی تر کردن حضور نظامی خود در این کشور بهره برداری خواهد کرد. در واقع، آمریکایی ها به بهانه وخامت اوضاع امنیتی در عراق تلاش خواهند کرد تا مدت زمان بیشتری را در خاک این کشور باقی بمانند.

پیش از این، حزب الله عراق با صدور بیانیه ای تشدید اقدامات جنایتکارانه در این کشور را در راستای راهبرد خبیثانه آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در عراق توصیف کرد.

در همین راستا، حزب الله در این بیانیه تأکید کرد: تشدید روند اقدامات مجرمانه محور شر صهیونیستی-آمریکایی-سعودی علیه افراد بیگناه در راستای راهبرد خبیثانه آمریکا برای مشروعیت بخشی به حضور خود تحت عناوین فریبکارانه مختلف پیش از موعد عقب نشینی آنها از عراق صورت می گیرد.

این بیانیه می افزاید: شکی نیست که تمام جنایات علیه مردم عراق از جمله آنچه اخیراً در دیالی و مخمور صورت گرفت و آنچه امروز در بصره روی داد نشان می دهد که عاملان آنها ابزار دست آمریکا هستند که در زمان های تعیین شده دست بکار می شوند تا چنین القا کنند که خروج نیروهایشان از عراق به ایجاد ناامنی و بازگشت داعش که ساخته خود آنهاست، منجر خواهد شد.