شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اندونزی#سفارت#کابل#بازگشایی#می‌شود

سفارت اندونزی در کابل بازگشایی می‌شود

رسانه‌های اندونزیایی به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور نوشتند، جاکارتا قصد دارد به زودی سفارتش در کابل را بازگشایی کرده و تعاملی سازنده را با طالبان آغاز کند.

سفارت اندونزی در کابل بازگشایی می‌شود

به گزارش منیبان از خبرگزاری خامه پرس، اندونزی قصدش برای از سرگیری فعالیت این هیات دیپلماتیک خود را در زمانی اعلام می‌کند که هنوز رهبران دوفاکتوی فعلی به اصطلاح "امارت اسلامی افغانستان" متعلق به طالبان را به رسمیت نشناخته است.

در ۱۰ روز گذشته، اندونزی سومین کشور آسیایی پس از هند و عربستان سعودی بوده که قصدش برای این اقدام را اعلام کرده است.

اندونزی هم همچون تقریباً تمام سفارتخانه‌های خارجی دیگر در کابل، سفارتش را پس از خروج پرآشوب آمریکا از افغانستان تعطیل کرد و از آن زمان تاکنون فعالیت‌های این سفارتخانه خود را به جای کابل در شهر اسلام‌آباد ادامه داده است.

عبدالقادر جیلانی، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اندونزی گفت که آنها در ابتدا با طالبان در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه، کمک به زنان و بورسیه‌های تحصیلی تعامل خواهند داشت، اما اذعان کرد که این تعامل به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست.

جیلانی بیان داشت: ما به ارزیابی تعهد طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر، مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق بشر و حقوق زنان ادامه خواهیم داد. ما می‌خواهیم شاهد افغانستانی فراگیر و باز باشیم، زیرا این امر برای ثبات در این کشور بسیار مهم بوده و خطر تروریسم را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین اندونزی حضورش را در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که ۱۹ دسامبر در پاکستان آغاز خواهد شد، تایید کرده است.

وبگردی