شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر

برگزاری کنفرانس جامع گروه‌های فلسطینی در الجزایر

رئیس جمهوری الجزایر اعلام کرد که کشورش قصد دارد به زودی میزبان کنفرانس جامع گروه‌های مختلف فلسطینی باشد.

برگزاری کنفرانس جامع گروه‌های فلسطینی در الجزایر

به گزارش منیبان از آناتولی، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مقر ریاست جمهوری الجزایر عنوان کرد.

شبکه «الجزایر اینترنشنال» (دولتی) به نقل از تبون گزارش داد: «ما تصمیم گرفتیم به زودی یک کنفرانس جامع برای گروه‌های فلسطینی برگزار کنیم».

تبون فاش کرد که کشورش تصمیم گرفته است یک چک ۱۰۰ میلیون دلاری به دولت فلسطین بدهد، بدون اینکه مشخص کند ماهیت این کمک چیست و اینکه آیا این کمک خارج از کمک سالانه در حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین است یا خیر.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان،‌ عبدالمجید تبون را در جریان «آخرین تحولات سیاسی مرتبط با موضوع فلسطین و شیوه‌های اشغالگری که شانس صلح و راه حل دو دولتی (فلسطین و اسرائیل) را تضعیف می کند»، قرار داد.

مذاکرات سازش بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل ادامه شهرک‌سازی، امتناع اسرائیل از آزادی اسرای قدیمی و انکار راه‌حل دو کشور به حالت تعلیق درآمده است.

عباس عصر یکشنبه در یک سفر رسمی سه روزه وارد پایتخت الجزایر شد تا در مورد آمادگی برای نشست سران کشورهای عربی که قرار است در ماه مارس آینده در الجزایر برگزار شود، گفت‌وگو کند.

به نظر می رسد اقدام دولت الجزایر در حمایت از گروههای فلسطینی پاسخی به تلاش های دولت مغرب برای نزدیکی هر چه بیشتر به رژیم صهیونیستی باشد.

وبگردی