شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#تعداد

تعداد کشته‌ها و مسدومین حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

منابع خبری گزارش دادند، در حملات هوایی پنج روز گذشته ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن ۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

تعداد کشته‌ها و مسدومین حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش منیبان از المسیره، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف سعودی طی پنج روز گذشته ۱۳۰ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت را بمباران کردند.

این منبع افزود: در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن طی این مدت، حدود ۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع یمنی گزارش دادند، در تیراندازی نیروهای مرزبانی عربستان به شهروندان یمنی در منطقه الرقو واقع در شهرستان منبه استان صعده ۴ نفر کشته و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که «عبدالملک الحجری» عضو هیأت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به این کشور گفته بود: کشورهای متجاوز بهای این حملات را پرداخت خواهند کرد.

طی روز های اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پاتیخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

وبگردی