شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#دربی

دلیل خوشحالی عجیب یحیی بعد از دربی/ نکته مهمی که سرمربی پرسپولیس به شاگردانش گفته بود

سبک بازی دو تیم و کیفیت فنی دربی بار دیگر انتقاد کارشناسان، هواداران و پیشکسوتان دو تیم را در پی داشت و بسیاری این موضوع را به ترس از نباختن در دربی مرتبط دانستند.

دلیل خوشحالی عجیب یحیی بعد از دربی/ نکته مهمی که سرمربی پرسپولیس به شاگردانش گفته بود
خبرورزشی -

 پس از پایان همین دربی تصویری از فرهاد مجیدی سرمربی استقلال منتشر شد که مشت هایش را به نشانه موفقیت یا خوشحالی از نتیجه حاصل شده گره کرده بود.

این درحالی بود که تصویر خاصی از سرمربی پرسپولیس منتشر نشد اما شنیدیم یحیی گل محمدی نیز به نوعی از نتیجه دربی راضی بوده است!

لطفا تعجب نکنید! شکی نیست هر دو تیم برای نباختن بازی می‌کنند چون طرفداران آنها در صورت پیروز نشدن تیم محبوب‌شان کسب تساوی را بسیار نتیجه بهتری نسبت به شکست می‌دانند. مسلماً تیمی که بتواند بهتر موقعیت خلق کند و از فرصت‌های به دست آمده بیشترین بهره را ببرد، موفق به کسب ۳ امتیاز بازی می‌شود. حساسیت مسابقه ناخواسته سرمربیان دو تیم را محتاط می‌کند چون عملکرد خوب خط دفاعی سرخابی‌ها مانع از گلزنی رقیب می‌شود. قاعدتاً شرایط روحی بهتر و شناسایی نقاط ضعف حریف در تعیین تیم برنده تأثیر دارد. تمرکز بالا در دربی باعث می‌شود تا کیفیت بازی حفظ شود.

بنابراین طبیعی است سرمربیان دو تیم از تساوی بیشتر از نباختن خوشحال باشند اما خوشحالی یحیی گل محمدی دلیل مهم دیگری هم دارد؛

سرمربی پرسپولیس هرگز دوست نداشت با شکست دربی در جدول پایین تر از استقلال قرار بگیرد و این موضوع را نیز به دستیاران و حتی برخی بازیکنان بزرگ تر خودش هم گفته بود.

یحیی گل محمدی حالا با تجربه به خوبی می دانست شکست برابر استقلال در جدول رده بندی نیز جایگاه پرسپولیس را تنزل داده و این تیم را تحت فشار شدید خاصه از جانب هواداران قرار دهد.

این درحالی بود که تساوی در بازی با استقلال نیز پرسپولیس را در جدول بالاتر از رقیب سنتی قرار می داد. هم اکنون پرسپولیس در رتبه چهارم ایستاده و استقلال نیز در رده ششم قرار گرفته است.

رتبه ششم برای تیم مدعی قهرمانی استقلال به هیچ عنوان جایگاه خوبی نیست و فرهاد مجیدی را تحت فشار بیشتری نسبت به یحیی گل محمدی قرار می دهد.

برکسی پوشیده نیست طرفداران پرسپولیس یا استقلال حاضرند پایین تر از هرتیمی در جدول رده بندی قرار بگیرند مگر رقیب سنتی و به نظر می رسد یحیی گل محمدی به هدفش رسیده باشد!