شهر خبر

شهید گمنام دانشگاه آزاد تهران جنوب شناسایی شد


شهید گمنام دانشگاه آزاد تهران جنوب شناسایی شد

هویت یکی از شهدای گمنام آرمیده در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از شهدای گمنام آرمیده در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

سرباز شهید حسینعلی کریمی ، فرزند حاجعلی، متولد 1344، جمعی تیپ 40 سراب ، در خردادماه 1365 در عملیات کربلای 6 در منطقه سومار  به فیض شهادت نائل آمده بود. شهید کریمی  در سال 1397 پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دفن شده بود. هویت این شهید 21 ساله 35 سال پس از شهادت و 3 سال پس از تدفینش احراز شد.

جمعی از مسئولین روز گذشته 15 آذرماه 1400 با حضور در منزل شهید کریمی، خانواده گرامی این شهید را پس از گذشت 35 سال از چشم انتظاری درآوردند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهدای گمنام , دانشگاه آزاد اسلامی ,

پیش از این هویت پیکر مطهر بسیجی شهید حسن برادری سنجابی که در سال 1389 به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ایران دفن شده بود و سرباز شهید محمد نوری زاده که در سال 1392 به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد خرم آباد دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

شهید حسن برادری سنجابی فرزند علی، متولد 1343، جمعی لشکر 27 محمد رسول الله(ص)، در خردادماه 1361 طی عملیات خیبر در منطقه مجنون به فیض شهادت نائل آمده بود. سرباز شهید محمد نوری زاده فرزند فتح اله نیز متولد 1347، جمعی تیپ 40 سراب بود که از تبریز به جبهه اعزام شد و در سال 1367 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/