به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی بابایی کارنامی، در ابتدا در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال طبق مفاد معاهده نامه‌های بین المللی و بر اساس حقوق شهروندی نظام مقدس جمهوری اسلامی خوشبختانه استقلال رای دارد. ارزیابی اولیه ما این است که عملکرد فدراسیون رضایت ‌بخش است و شخصا نقدی به عملکرد فدراسیون فوتبال ندارم، هرچند درخصوص عملکرد هیات فوتبال استانی زیرمجموعه فدراسیون فوتبال نقد وجود دارد اما در کل عملکرد فدراسیون فدراسیون در این مدت به سمت و سوی مبارزه با بی عدالتی در ساختار ورزش بوده است چراکه در سال‌های گذشته ساز و کاری هنوز طراحی نشده که جذابیت ها به نفع کیفیت ورزش فوتبال و جوانان علاقمند به این رشته در استانهای فوتبال خیز پیش برود، در واقع رشد و توسعه در ورزش فوتبال هنوز جای کار فراوان دارد و برای رسیدن به آرمان‌های نهایی و برنامه‌های کیفی علاقمندان فوتبال، فوتسال و به ویژه فوتبال بانوان راه زیادی باقی مانده است، اما به نسبت منابع، حمایت ها‌، و زیرساخت‌هایی که وجود دارد نمی توان نقد زیادی داشت.

رئیس فراکسیون کارگری با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال اظهار داشت: از نظرم استفاده از ظرفیت های پنهان و آشکاری که برای حمایت از تیم ملی باید وجود داشته باشد هنوز عملی نشده و در استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر تامین و اسپانسرینگ تیم ملی نقد داریم که قابل واکاوی است و مجلس شواری اسلامی مسائل را به دقت زیر نظر دارد اما به طور کلی با توجه به اینکه صعود قطعی نشده و همچنان در رقابت صعود قرار داریم، همه ما باید با تمام توان حمایت کنیم و پیشرفت‌های قابل قبول را در آینده متوقع باشیم.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی با اشاره به لزوم جلوگیری از بهانه دادن به سازمان‌های جهانی تصریح کرد: در خصوص نظراتی که سازمان‌های بین‌المللی ورزش نظیر فیفا دارند، اختلاف نظرهایی وجود دارد که نه برای اولین بار است و نه آخرین بار اما نکته‌ای که به مجموعه‌های داخلی توصیه می کنم، این است که حواسشان جمع باشد و بهانه‌ به دست برخی از خناسان خارج از کشور ندهند. باید با تدبیر لازم و بررسی های همه جانبه نسبت به مسائل مختلف اظهار نظر و تصمیم‌گیری کنیم تا حواشی را از فدراسیون فوتبال و تیم ملی و حتی سایر رشته های ورزشی دور کنیم.

بابایی گفت: در حقیقت بهانه‌ای در جهت تضعیف ورزش، جوانان و کشورمان ندهیم. مجلس شورای اسلامی نیز حمایت‌های لازم را انجام می دهد و البته این اعتقاد را دارد که تعارض منافع در ورزش باید برداشته شود و باید به سمتی حرکت کنیم که استقلال عمل را به طور کامل به فدراسیون‌ها بدهیم و دخالت دولت‌ها در ورزش را کم رنگ‌تر کنیم. البته سیاست‌های کلان باید وجود داشته باشد اما دخالت باید به طور جدی کمتر شود و معتقدم هم اینک نیز دخالتی وجود ندارد، بلکه باید برداشت دخالت را هم رفع کنیم.

انتهای پیام//