شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#ارتش یمن

تحولات یمن| تلفات نیروهای امارات در تعز/ حرکت نیروهای ارتش برای تکمیل محاصره مأرب + نقشه


تحولات یمن| تلفات نیروهای امارات در تعز/ حرکت نیروهای ارتش برای تکمیل محاصره مأرب + نقشه

همزمان با درگیری‌های شدید در استان تعز که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای تحت امر امارات در این استان منجر شده، برخی منابع مدعی شدند که ارتش یمن قصد دارد به هر نحوی شده خود را از وسط منطقه شن‌زار به میادین نفتی صافر در شرق مأرب برساند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از فرماندهان شبه نظامیان هم‌سو با امارات در جنوب یمن در درگیری‌ با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی یمن (صنعاء) کشته شد.

وب سایت خلیج نیوز امروز سه شنبه نوشت که «حکیم مرزاح» به همراه شماری از نیروهای همراه خود در درگیری با نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی در جبهه «تعز» جنوب غربی یمن کشته شده‌اند.

مرزاح از فرماندهان تیپ‌های العمالقه بوده است. این نیروها تحت امر امارات عربی بوده و فرماندهی ارشد این نیروها دست «طارق عفاش صالح»، برادرزاده رئیس جمهور سابق یمن «علی عبدالله صالح» است.

تلفات سنگین نیروهای هم‌سو با امارات در تعز

منابع آگاه در منطقه درگیر به این وب سایت گفته‌اند که نیروهای العمالقه در جبهه ساحل غربی یمن (الحدیده و تعز) متحمل تلفات انسانی زیادی شده‌اند و شمار زیادی از فرماندهان این نیروها کشته شده‌اند.

این شبه نظامیان، همچنین «صلاح سالم بجاش المشولی» از فرماندهان لجستیک تیپ ششم  عمالقه را در جبهه «حَیس» از دست داده‌اند.

از 24 ساعت گذشته مأرب شاهد تحولات سریع بوده است. برخی منابع از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جنوب رشته کوه البلق (بلق شرقی) خبر می‌دهند.

تغییر مسیر در عملیات نیروهای ارتش یمن

برخی رسانه‌ها از تغییر در تاکتیک جنگی دولت نجات ملی یمن در این جبهه خبر می‌دهند. وب سایت خبری وطن نیوز به نقل از منابعی که مدعی است نزدیک به تصمیم‌گیران انصارالله هستند، گزارش داد که رهبران ارشد این جنبش «دستورات فوری درباره تغییر در مسیر درگیری‌های مسلحانه» صادر کرده‌اند.

بنا به این ادعا، رهبران انصارالله و دولت نجات ملی از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواسته‌اند هرچه سریعتر عملیات در مسیر رسیدن به چاه‌های نفتی در میدان «صافر» شرق شرق مأرب را در دستور کار خود قرار دهند.

مأرب , کشور یمن , آخرین تحولات یمن , کشور امارات متحده عربی , مأرب , کشور یمن , آخرین تحولات یمن , کشور امارات متحده عربی ,

این منابع مدعی شدند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سمت «رملة‌ السبعتین» و ریگ‌زارهای «الهجله» به سمت میادین نفتی صافر پیشروی را آغاز کرده‌اند.

در همین ارتباط، «علی النسی»، از خبرنگاران و فعالان یمنی نوشت که نیروهای دولت نجات ملی از جنوب رشته کوه بلق پیشروی کرده و به «شق می» و «اللجمه» رسیده‌اند.

مأرب , کشور یمن , آخرین تحولات یمن , کشور امارات متحده عربی ,

از سوی دیگر، خبرنگار میدانی المسیره نیز شب گذشته فیلمی از ورودی گذرگاه «الفلج» که تنها راه مواصلاتی بین مأرب و شهرستان الجوبه است، منتشر کرده است.

خبرگزاری «یمن پرس» نیز به نقل از منابع قبیله‌ای در جنوب مأرب نوشت که نیروهای «صنعاء» (نجات ملی) کوه «لضاه» و منطقه «قرون البور» واقع در «وادی عبیده» را در جنوب شرق شهر مأرب آزاد کرده‌اند.

این تحولات نشان می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این نتیجه رسیدند که با حرکت به سمت میدان نفتی صافر به دو هدف خواهند رسید؛ نخست اینکه به میادین نفتی مأرب که برای آن‌‌ها در سایه تداوم محاصره و اخلال در ورود نفت  از بندر الحدیده، حیاتی و مهم بوده دسترسی پیدا می‌کنند و دیگر اینکه شهر مأرب را از سمت شرق محاصره می‌کنند تا حلقه محاصره این شهر تکمیل شود.

 

انتهای پیام/