شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#اومیکرون#جدید#سه شنبه

اومیکرون احیای سفرهای هوایی جهان را عقب انداخت


اومیکرون احیای سفرهای هوایی جهان را عقب انداخت

مدیر عامل خطوط هوایی هاوایی روز سه شنبه اعلام کرد که واکنش دولت‌های جهان به سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون، زمان بهبود بخش سفرهای هوایی را به عقب انداخته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مدیر عامل خطوط هوایی هاوایی روز سه شنبه اعلام کرد که واکنش دولت‌های جهان به سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون، زمان بهبود بخش سفرهای هوایی را به عقب انداخته است.

پیتر اینگرام، مدیرعامل "هاوایی ایرلاینز" در یکی از رویدادهای مرکز هوانوردی CAPA گفت: ساده‌انگارانه خواهد بود اگر بگوییم ما عقب‌نشینی نکردیم چرا که سیاست‌گذاران خیلی سریع به سویه اومیکرون واکنش نشان دادند.

وی در ادامه افزود: باید ببینیم در این فضا در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

اینگرام تاکید کرد که قبل از پیدایش ویروس اومیکرون علامت های دلگرم‌کننده‌ای وجود داشت که نشان می‌داد محدودیت‌های سفر در بازارهای کلیدی مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند در حال کاهش است.

مدیر عامل خطوط هوایی هاوایی همچنین گفت که پروازهای ورودی بین المللی به هاوایی حدود 5 درصد از سطوح قبل از همه گیری کرونا است.

پیش از این نیز،‌ آژانس‌های رتبه‌بندی فیچ Fitch Ratings و خدمات سرمایه‌گذاران مودی Moody's Investors Service هشدار داده بودند که اومیکرون می‌تواند به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی آسیب برساند و در عین حال قیمت‌ها را بالاتر ببرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سویه جدید کرونا دارای خطر بسیار بالایی برای افزایش موارد ابتلاست.

انتهای پیام/