به گزارش برنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره نوشت که «ترکیه کاروان نظامی جدیدی شامل ده ها خودرو حامل سلاح، مهمات و تجهیزات لجستیکی با هدف پشتیبانی از گروه های تروریستی وابسته به آنکارا وارد جبل الزاویه در حومه ادلب کرد».

منابع محلی گفتند که یک کاروان متعلق به نیروهای ارتش ترکیه متشکل از ده ها خودرو از طریق گذرگاه غیرقانونی «باب الهوی»  وارد خاک سوریه شد و به سمت گروه های تروریستی در منطقه جبل الزاویه و مناطق اطراف آن در حومه جنوبی ادلب حرکت کرد.

خبر دیگر اینکه، مردم سوریه در حومه شمالی «حلب» دومین شهر پرجمعیت این کشور روز گذشته (دوشنبه) تجمع اعتراضی علیه اشغالگری ترکیه برپا کردند.

شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داد که اهالی شهرک «دیر جمال» واقع در حومه شمالی حلب تجمعی در مخالفت با اشغالگری ترکیه و علیه مزدوران این کشور برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی خواستار پایان حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه شدند و حملات وحشیانه مزدوران و گروه های تروریستی وابسته به ترکیه علیه شهروندان سوری را محکوم کردند.

 یش از این نیز اهالی منطقه «تل رفعت» واقع در حومه شمالی حلب در اعتراض به اشغالگری ترکیه و محکومیت حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان تظاهرات کردند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸  برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» (قسد) از مناطق مرزی رقه و حسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/