شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلند

حکم دادگاه هلند علیه وزیر جنگ اسرائیل

دادگاه تجدید نظر هلند قرار است امروز( سه شنبه) حکم خود علیه « بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را که به جرایم جنگی متهم شده است، صادر می‌کند.

حکم دادگاه هلند علیه وزیر جنگ اسرائیل

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، «اسماعیل زیاده» شهروند هلندی فلسطینی الاصل به دادگاه هلند در خصوص جنایات جنگی گانتس و یکی دیگر از مقامات ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی شکایت کرده است.

اسماعیل زیاده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به قتل شش تن از بستگانش در جریان حمله هوایی ارتش صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی متهم کرده است.

دادگاه بدوی هلند در ژانویه گذشته پرونده شکایت علیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را رد کرده بود.

قوانین قضائی ویژه بین‌المللی به دولت‌ها این امکان را می‌دهد تا عاملان جرایم خطرناک مانند جنایات جنگی و شکنجه را بدون توجه به جایی که مرتکب شده اند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

اسماعیل زیاده براساس همین قوانین ویژه بین المللی از قضات هلندی خواستار تجدید نظر و لغو تصمیمی شد که  به گانتز مصونیت از پیگیرد قضائی با وجود ارتکاب جنایات جنگی را می دهد.

درجنگی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال ۲۰۱۴ شروع کرد و در جریان این جنگ مرتکب جنایات خطرناک جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین به ویژه کودکان ، زنان و سالخوردگان شد، بنی گانتس فرمانده ارتش این رژیم غاصب و جعلی بود.

وبگردی