شهر خبر

هشدار حماس به اسرائیل؛

اگر محاصره کم نشود، درگیر می‌شویم

جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین ضرب الاجلی یک هفته‌ای برای رژیم صهیونیستی تعیین و اعلام کردند که اگر این رژیم همچنان در زمینه آغاز بازسازی غزه و کاهش محاصره این باریکه تعلل کند، ممکن است از هفته آینده اقدام به تشدید تنش و درگیری با این رژیم کنند.

اگر محاصره کم نشود، درگیر می‌شویم

به گزارش منیبان، منابع فلسطینی اعلام کردند که مصر به عنوان میانجی بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تعامل مثبت و سازنده‌ای با رویکرد اخیر حماس برای بازسازی غزه و کاهش محاصره این باریکه نداشته است.

به گفته این منابع، عملیات بازسازی غزه عمدا با تاخیر همراه بوده و هرگونه پیشرفت در این زمینه به دست‌یابی به توافقی جامع همسو با موضع و خواسته‌های طرف صهیونیستی ربط داده شده است.

در همین حال، یکی از رهبران حماس شامگاه دوشنبه در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که رهبران سیاسی این جنبش و شورای نظامی گردان‌های قسام در حال بررسی گزینه‌ رویارویی نظامی با دشمن صهیونیستی در سایه ادامه محاصره و تعلل در آغاز بازسازی غزه و بی‌اعتنایی طرف صهیونیستی به تعهدات خود پس از توقف جنگ ۱۱ روزه در این منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه ادامه تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی و تشدید سرکوب اسرای فلسطینی موجب انفجار اوضاع خواهد شد، تاکید کرد که هرگز اجازه ادامه وضعیت کنونی را نخواهیم داد و در مرحله پیش رو حرف‌های خود را در عمل ثابت می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر حماس همچنین عنوان کرد که جنبش متبوعش به هیچ وجه از عملکرد مصر به عنوان یک میانجی و تعلل این کشور در عمل به وعده‌های خود در قبال غزه رضایت ندارد.

وبگردی