شهر خبر

از لوکس‌ترین شهر عربی چه سوغاتی بخریم؟

از لوکس‌ترین شهر عربی چه سوغاتی بخریم؟

آیا می‌دانستید بزرگترین فستیوال در دبی، فستیوال خرید نام دارد؟ با در نظر داشتن این موضوع به راحتی درمی‌یابید که خرید کردن در امارات محبوبیت بسیاری دارد. امّا آیا می‌دانید سوغات دبی چیست؟ تنوع مراکز خرید و مغازه‌ها در دبی به حدی بالاست که هر توریست می‌تواند سوغاتی مورد نیازش را به راحتی پیدا کند. از آنجا که دبی چهره مدرنی دارد شاید بسیاری تصوّر کنند که در این شهر خبری از سوغاتی نیست امّا اگر با تور دبی به این شهر سفر کرده‌اید و قصد دارید برای خانواده و دوستان خود از دبی سوغاتی تهیه کنید و سوالتان این است که از دبی چه بخریم، نگران نباشید زیرا قرار نیست دست خالی از این شهر برگردید. در این مطلب معروف‌ترین سوغات دبی را به شما معرفی می‌کنیم. به یاد داشته باشید که موارد ذکر شده در این لیست فقط تعدادی از سوغات دبی هستند. با کمی جستجو در بازارهای این شهر می‌توانید موارد مناسب بیشتری را پیدا کنید.

عود و بخورات

عود و بخورات از اقلام پرتقاضا در دبی هستند. عود روغنی است که از درخت آگار در جنوب شرقی آسیا به دست می‌آید و در انواع مختلف خالص، ترکیبی و گیاهی به فروش می‌رسد. بخور نیز تراشه‌های چوب آگاروود است که پس از سوختن رایحه مطلوبی تولید می‌کند. شما می‌توانید عود را به عنوان سوغات دبی از عطر فروشی‌های دبی بخرید.

شال‌های پشمینه

شال پشمینه در کشورهای خاورمیانه شناخته شده است. جنس این شال‌ها ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که در طرح‌هایی زیبا عرضه می‌شود. اما قیمتش کمی بالاست. از آن‌جایی که محصولات تقلبی این کالا در بازار فراوان هستند، بهتر است قبل از خرید از قیمت و اصل بودن جنس خود مطلع شوید. به طور معمول یک شال پشمینه اصل را می‌توانید به راحتی از درون یک انگشتر رد کنید. پس این شال‌های پشمینه هم می‌توان به لیست سوغات شهر دبی اضافه کرد.

lastsecond.ir dubai.jpg
خرید سوغات در دبی

قهوه‌ عربی و قهوه جوش

طعم قوی و طراوت بی‌نظیر قهوه‌ عربی، دوست‌داران این نوشیدنی را همواره به وجد می‌آورد. اگر به قهوه علاقمندید؛ می‌توانید با خرید قهوه جوش و قهوه در دبی، این سوغات دبی را به همراه خود به خانه ببرید. قهوه جوش‌های دبی معمولاً از جنس مس هستند. حاشیه‌ گروهی از این قهوه جوش‌ها با طلا و نقره تزیین شده و قیمت بالاتری دارند. این قهوه جوش‌ها جنبه‌ دکوری نیز دارند.

lastsecond.ir dubaie coffee.jpg
قهوه عربی از سوغات شهر دبی

عطر‌های عربی

رایحه‌ این عطرهای روغنی(که به عطر عربی شناخته می‌شود) در جهان شهرت بسیاری دارد و جزو سوغات امارات متحده هم حساب می‌شود. عطرهای عربی از منابع گیاهی تولید شده و بدون الکل هستند. این سوغات دبی هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. شما می‌توانید با راهنمایی فروشندگان رایحه‌ مناسب خود را انتخاب کنید یا حتی از آن‌ها بخواهید که چند عطر را برای شما ترکیب کنند. این سوغاتی سنتی در دبی طرفداران بسیاری دارد.

شکلات‌های تهیه شده از شیر شتر

یکی از خوراکی‌هایی که حتما باید در دبی امتحان کنید، محصولات کمل میلک است. این خوراکی لذیذ به دلیل طعم فوق‌العاده‌‌اش شهرت بسیاری دارد و از سوغات دبی به شمار می‌رود. مواد تشکیل دهنده این شکلات‌ها کاکائوی70 درصد، شیر خالص، طعم دهنده و خرما است. برخی از شکلات‌های کمل میلک، در قطعاتی به شکل شتر به فروش می‌رسند. امتحان کردن این محصولات به دوست داران شکلات پیشنهاد می‌شود.

خرمای عربی

میوه خرما از جمله خوراکی‌هایی است که بین مردم دبی بسیار رایج است پس پرواضح است که خرمای عربی از بهترین سوغات دبی محسوب شود. کیفیت بالای خرمای تولید شده در دبی، این محصول را به یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های خریداری شده توسط توریست‌ها تبدیل کرده است. خرمای دبی انواع مختلفی دارد؛ شما با چشیدن آن می‌توانید خرمایی را که بیشتر از همه باب سلیقه شماست، پیدا کنید. از مصارف اصلی خرما در دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرمای عربی در کنار قهوه سرو می‌شود.
  • از خرمای عربی به عنوان دسر استفاده می‌شود.
  • در دبی از خرما برای درست کردن نوشیدنی‌های بدون الکل استفاده می‌کنند.
  • خرما یکی از هدایای رایج در ماه رمضان شهر دبی است.
lastsecond.ir سوغات دبی.jpg
خرماهای عربی از سوغات دبی

قلیان عربی

قلیان از جمله وسایلی است که در سراسر جهان می‌توانید انواع مختلفی از آن را پیدا کنید؛ اما قلیان عربی اصل، از مواردی است که هیچ چیز جایگزین آن نمی‌شود. مصرف قلیان در فرهنگ عرب محبوبیت دارد. طراحی‌های زیبا و منحصر به فرد قلیان‌های عربی موجب شده است که بسیاری از افرادی که قلیان مصرف نمی‌کنند، این کالا را به عنوان یک شیء تزیینی خریداری کنند و به عنوان سوغات دبی به کشور خود ببرند.  

 

چراغ و فانوس‌های عربی

فانوس و چراغ‌های عربی برای افرادی که به اشیاء تزیینی علاقه دارند، یک سوغاتی ایده آل به شمار می‌رود و به عنوان یک شئ دکوری رایج در خانه‌های امارات از آن استفاده می‌شود. فانوس‌های عربی از مس و قلع ساخته شده اند. ملیله دوزی و طرح‌های پیچیده که بر آن‌ها نقش بسته است، زیبایی این سوغاتی را دو چندان کرده است. شما می‌توانید این فانوس‌ها را روی میز خود قرار دهید و یا از جایی آویزان کنید. انواع ارزان‌تر این فانوس‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند.

lastsecond.ir dubai handicraft.jpg
فانوس‌های عربی از سوغات دبی

کفش‌های سنتی عربی

لباس و کفش‌ فرهنگ‌های مختلف، یک انتخاب عالی برای سوغاتی است. کفش‌های مردانه و زنانه در فرهنگ پوشاک اعراب، طراحی متفاوتی دارد به همین دلیل به عنوان سوغات دبی مناسب است. علاوه بر کفش، می‌توانید صندل‌های محلی دبی را نیز امتحان کنید این صندل‌ها بسیار راحت هستند و در رنگ و طرح‌های گوناگون عرضه می‌شوند.

 

خنجرهای عربی

خنجرهای عربی، به عنوان بخشی از لباس سنتی مردان امارات شناخته می‌شود. از این سوغات امارات متحده را می‌توانید به عنوان زیورآلات روی دیوار خانه‌تان نصب کنید. تیغه‌ خنجرهای عربی منحنی است و معمولا علامت یا نقش و نگارهایی رویش کشیده می‌شود. مدل‌های گران‌تر خنجرهای عربی دسته‌هایی از جنس نقره یا سنگ مرمر دارند. قبل از به همراه داشتن این سوغات دبی، حتما در فرودگاه به مسائل امنیتی و محدودیت حمل برخی از اشیاء توجه کنید.

lastsecond.ir dubai sovenir.jpg
خنجرهای عربی سوغاتی دبی

ادویه‌جات دبی

کیفیت ادویه‌جات کشورهای خاورمیانه در سراسر جهان شهرت دارد. بازار ادویه‌ دبی گنجینه‌‌ای نامحدود از انواع ادویه‌های محبوب و کم‌یاب در سوپرمارکت‌های سایر نواحی امارات است. ادویه به عنوان سوغاتی دبی بدون شک رایحه‌ای دلپذیر به غذای شما می‌دهد؛ اما ممکن است حمل آن با چمدان باعث بو گرفتن وسایل شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق به هنگام بسته‌بندی و حمل ادویه جات بیشتر دقت کنید.

lastsecond.ir Dubai souvnirs.jpg
ادویه‌جات از بهتریت سوغات دبی

حرف آخر

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام خرید سوغات وسواس زیادی به خرج می‌دهید؛ باید بدانید که وسعت دامنه‌ انتخاب سوغات دبی در بازارهایش، خرید را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. محصولات خوراکی، صنایع دستی، اشیاء تزیینی، لوازم الکترونیک و پوشاک بسیار متنوعی در دبی به فروش می‌رسد و قیمت سوغات دبی مختلف است که با توجه به میزان بودجه‌تان می‌توانید خرید کنید. این تنوع پاسخگویی نیاز و سلیقه‌ بیشتر افراد خواهد بود. بهتر است با کمی بازارگردی و دقت به قیمت و کیفیت کالاها، ایده‌آل‌ترین سوغات دبی را برای خود و دوستان و خانوادتان تهیه کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند