هشدار جدی یک نماینده مجلس به طرف‌های برجامی

محمد حسن آصفری با تاکید بر ضرورت لغو تحریم ها در مذاکرات برجامی ، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران گام های اعتماد ساز خود را در برجام برداشته است و نوبت اروپایی ها و آمریکایی ها است که برای جلب اعتماد ایران گام برداشته و نسبت به کنار زدن تحریم ها اقدام کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد ما دیگر هیچ گامی برنخواهیم داشت. در گزارشی که رئیس سازمان انرژی اتمی پس از سفر به ایران ارائه کرد به این موضوع اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران محکم بر اجرای مصوبه مجلس و قانون اقدام راهبردی بر لغو تحریم ها ایستاده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر در این مرحله از مذکرات، طرف های برجامی نسبت به لغو تحریم ها اقدام نکنند، مصوبات دیگری روی میز نمایندگان مجلس است. مجلس اقدامات جدی تری را دنبال خواهد کرد که دیگر برگشت به عقب به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

هشدار جدی یک نماینده مجلس به طرف‌های برجامی

این عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس مقتدر پایبند حقوق ملت است، تاکید کرد: در صورت عدم لغو تحریم ها، مجلس تصمیمات جدی در سرعت بخشیدن به فعالیت های هسته ای خواهد گرفت. گزینه های متعددی روی میز نمایندگان است اما ما منتظریم ببینیم طرف مقابل نسبت به برداشتن تحریم ها چه اقدامی انجام می دهد. اگر تحریم ها برداشته نشود قطعا مجلس دولت را ملزم می کند غنی سازی را با غنای بیشتر انجام دهد و قطعا مجلس مصوباتی سخت گیرانه تر از اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها خواهد داشت.

آصفری افزود: به نفع طرف های برجامی نیست که بیشتر از این به مردم ایران فشار وارد کنند. مذاکره ایران با اروپایی ها و امریکایی ها باید نتیجه برد-برد داشته و به نفع دو طرف باشد. ایران هیچ وقت به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست اما اگر این روند ادامه یابد ممکن است در استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تغییراتی ایجاد شود که به نفع آنان نیست.