شهر خبر

قالیباف: جوان‌گرایی ادعای من نیست، کارنامۀ من است

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تحول در حکمرانی یکی از از مهمترین چالش‌های امروز کشور است؛ ما به باورهایمان یعنی مردمی‌سازی و اعتقاد به سنت‌های الهی و جوان‌گرایی را از یک طرف به عنوان راهکار و از سوی دیگر سیستم متمرکز و فربه بروکراسی را به عنوان معضل باید مورد توجه قرار دهیم؛ بر همین اساس امروز در مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونتی تحت عنوان حکمرانی و مدیریت راه‌اندازی کردیم و از ظرفیت بیش از سیصد نفر از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه در این معاونت برای حل مسائل حوزه حکمرانی استفاده کردیم و از همه نخبگان برای حل مسئله حکمرانی و نحوه اداره و مدیریت کشور دعوت می‌کنم چرا که اصلاح ساختار بودجه یا ناترازی بودجه، محرومیت زدایی، برقراری عدالت و شفافیت نیز در این حوزه قابل پیگیری است.

در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان عزیز درباره زمان تحقق این وعده‌ها گفتم زمانی که ما با هم در میدان بایستیم و کار را انجام دهیم، این اصلاحات تحقق پیدا می‌کند. امروز نه به عنوان یک مدیر اجرایی بلکه به عنوان نماینده شما پاسخگو هستم تا این اصلاحات را بتوانیم عملیاتی کنیم و با قانونگذاری این کارها انجام خواهد شد.

یکی از کلیدهای نوسازی نظام حکمرانی اعتماد به توان جوانان است و می‌دانید که جوانگرایی سرلوحه تمام امور ما از سال ۷۸ تاکنون بوده است؛ برخی می‌گفتند قالیباف چون عرضۀ کار کردن با افراد سرشناس را ندارد، با بچه‌ها کار می‌کند و در جلساتی که می‌گذاشتیم می‌گفتند چرا با اینها کار می‌کنی اما تأکید داشتیم که نباید به سن نگاه کرد بلکه باید به خروجی کارها نگاه شود لذا علیرغم اینکه به انتخاب جوان ۲۶ ساله برای شهرداری یکی از مناطق صورت ‌گرفت، انتقاد می‌شد من از آنها استفاده می‌کردم چرا که خودم از ۱۸ سالگی وارد کار شدم لذا حق ندارم آنها را نادیده بگیرم. هر جا به جوانان اعتماد کردم نتیجه گرفتم و دیدم که کارها به خوبی پیش می‌رود.

جوانان نباید احساس ناامیدی کنند و نباید فکر کنند که دیده نمی‌شوند؛ نباید آنها را ناامید کرد و حتی همین که گفته می‌شود انتخاب افراد و نخبگان به دانشگاه‌های خاص محدود می‌شود، نشان از نوعی رانت دارد که بر اساس شایسته‌گزینی نیست؛ باید همه دست به دست هم دهیم تا مأموریت تحول در نظام حکمرانی رقم بخورد.

قالیباف: جوان‌گرایی ادعای من نیست، کارنامۀ من است