به گزارش برنا؛ مطالعه جدیدی در کشور های اروپایی انجام شده است و نتایج را به دیگران اعلام کرده اند که در مورد سطح پوسیدگی دندان در بین مردم صحبت می‌ کند. آن ها تقریباً روی ۲۶ کشور این تحقیقات را انجام دادند و سپس اعلام کردند که کدام کشور ها نسبت به دیگران بهترین دندان ها را دارند و میزان پوسیدگی دندان در آن ها کمتر است که قاعدتاً مراجعه به دندانپزشکی هم در این کشور ها کم تر خواهد بود.

معمولاً برای آمارگیری؛ تعداد دندانپزشک ها را در یک کشور مشخص می کنند و آن را برای هر ۱۰۰ هزار نفر در نظر می‌ گیرند و می‌ بینند که در هر ۱۰۰ هزار نفر چند دندانپزشک در آن کشور وجود دارد و  چقدر مراجعه به آن ها صورت می‌ گیرد و سپس میزان مصرف قند و شکر و همچنین وضعیت دندانی افراد ۱۲ ساله که بیشتر در معرض خطر هستند را مورد بررسی قرار می دهند و در نتیجه با این تفسیرها می توانند تعیین کنند که کدام کشور ها به ترتیب بهترین دندان ها را دارند، در این بخش از بهداشت و سلامت دهان و دندان این لیست را با هم میخوانیم که شامل:

۱-  ایتالیا

۲-  آلمان

۳-  اسپانیا

۴-  سوئد

۵-  پرتغال

۶-  بریتانیا

۷-  دانمارک

۸-  فرانسه

۹-  اسلوونی

۱۰-  فنلاند

اما بهتر است که به یافته های زیر هم دقت داشته باشید:

 فقط ۲۲ درصد مردم بریتانیا سیگاری هستند و در مورد فرانسه هم این مقیاس ۳۲ درصد است.

کودکان در بریتانیا دندان های کاملاً سالمی دارند و میزان خرابی و پوسیدگی دندان در افراد ۱۲ ساله انگلستان فقط نیم درصد است.

دولت بریتانیا نیز همچنین از امکانات بهداشتی دهان و دندان برای آنها استفاده می‌ کند و آن ها برنامه های مناسبی برای فلوراید دارند.

مردم دانمارک هم کمترین میزان مشکلات و مراجعه به دندانپزشکی را دارند.

انتهای پیام