شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تهدید جدید فیفا: زنان باید در همه مسابقات ملی و باشگاهی حضور داشته باشند! +عکس

با انتشار نامه فدراسیون جهانی فوتبال به فدراسیون فوتبال ایران که حاوی نکات قابل توجه و هشدار دهنده‌ای است مشخص شد که فیفا عزمش را برای ورود زنان به استادیوم های ایران جزم کرده است.

ورزش ایران

به گزارش تازه نیوز، در این نامه که به نوعی یادآوری تعهدات معاون وزیر ورزش و سرپرست سابق فدراسیون فوتبال (بهاروند) است تاکید شده که در تمامی مسابقات فوتبال در ایران اعم از مسابقات ملی، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همینطور رقابت‌‎های داخلی باید اجازه ورود بانوان صادر شود.

روزنامه شرق با این مقدمه از نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران پرده برداشته است: «در نامه‌ای که برای اولین‌بار منتشر می‌شود، مشخص شده فیفا، بهمن 1398 با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران که آن روزها با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شد، دقیقا روی ورود مسئله زنان در بازی‌های لیگ ایران هم تأکید کرده است؛ موضوعی که مشخصا اگر از سوی فدراسیون فوتبال ایران عملی نشود و مجوزهای لازم از سوی نهادهای بالاتر صادر نشود، می‌تواند مشکلات جدی و عدیده‌ای برای فوتبال ایران به وجود بیاورد.»

متن این نامه که خطاب به حیدر بهاروند سرپرست سابق فدراسیون فوتبال و رئیس فعلی سازمان لیگ فوتبال ایران نوشته شده، به شرح زیر است:
«موضوع: پایان ممنوعیت حضور زنان در مسابقات در ایران
آقای رئیس/ سرپرست موقت
طی ماه‌های اخیر، سازمان‌های ما پیشرفت‌های زیادی را در مورد پایان‌دادن به موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران رقم زدند. در تاریخ 10 اکتبر 2019، ما لحظه‌ای تاریخ را تجربه کردیم، زمانی که چندین هزار زن توانستند بلیت بخرند و یک بازی مهم فوتبال را در کشور ایران، برای اولین‌بار بعد از حدود چهار دهه تماشا کنند. این گام مهم با تلاش‌های فوق‌العاده حرفه‌ای تیم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات مربوطه امکان‌پذیر شد، اتفاقی که بابت آن تشکر خودمان را از شما و از دولت شما بار دیگر ابراز می‌کنیم.
در تاریخ 10 دسامبر 2019، هیئتی از فیفا به ایران آمدند تا در مورد پیداکردن راهی برای بازشدن درِ ورزشگاه‌ها برای زنان در ایران، بحث و تبادل‌نظر کنند. راهی که بر مبنای تجربه موفق 10 اکتبر 2019 تحقق پیدا کند. در آن جلسه تعهدات زیر از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد موافقت قرار گرفت:

زنان اجازه خواهند یافت تا در تاریخ 26 مارس 2020 در مسابقه تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی حضور یابند، با افزایش چشمگیر تعداد صندلی‌های در دسترس برای زنان در مقایسه با مسابقه 10 اکتبر 2019.
زنان اجازه خواهند یافت تا در همه مسابقات آتی لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می‌شود حضور یابند.
زنان اجازه خواهند یافت تا در همه بازی‌های ملی و بازی‌های لیگ خلیج فارس از ماه ژوئن 2020 حضور یابند.

موضع قطعی فیفا همچنان این است که فرایند تحول باید طبق توافق انجام‌شده ادامه یابد و من تمایل دارم به شما مجددا بابت حمایت کامل فیفا در اجرای تعهدات توافق‌شده در جلسه 10 دسامبر 2019 اطمینان دهم. در این زمینه، هیئت اعزامی فیفا گام‌های آماده‌سازی اولیه را طی می‌کند تا بار دیگر از تیم فدراسیون فوتبال ایران در اجرای پروتکل‌های اجرائی برای مسابقه بین‌المللی بعدی حمایت کند».