شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خودرو#جدید#سرمایه گذاری#مرسدس بنز

تفاوت خودرو سازی ایران و آلمان/ پیشرفت کدام بیشتر است؟

تفاوت خودرو سازی ایران و آلمان/ پیشرفت کدام بیشتر است؟

گروه خودروسازی دایملر که برند مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید. خبر از سرمایه گذاری جدید ۶۰ میلیارد یورویی بر روی محصولات شهری و ون‌های این شرکت در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ داده است.

به گزارش تحریریه، گروه خودروسازی دایملر که برند مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید. خبر از سرمایه گذاری جدید ۶۰ میلیارد یورویی بر روی محصولات شهری و ون‌های این شرکت در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ داده است.

هفته گذشته بخش خودروهای شهری و ون‌ها از بخش کشنده و اتوبوس‌های مرسدس بنز جدا شدند و دایملر به دنبال پیشروی در زمینه تولید محصولات برقی و در ادامه آن تولید نرم افزارهای مورد نیاز و مربوط به آن است.

دایملر این بودجه را در راستای برقی سازی سیستم های رانندگی خودران و دیجیتال سازی محصولات خود خرج خواهد کرد.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به افزایش حاشیه سود از فروش هر یک از خودروها و فروش مستقیم به مشتریان اشاره کرد.

در نتیجه سرمایه گذاری بر روی فن آوری‌های جدید، هزینه تولید باتری خودروهای برقی کاهش خواهد یافت و در نتیجه امکان کاهش قیمت محصولات برقی فراهم خواهد شد.

دیروز هم قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و معاون امور صنایع وزیر صنعت، تجارت و معدن بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و گروه صنعتی ایران‌خودرو امضا شد.

برپایه این قرارداد همکاری، ۴۵ هزار خودرو پایه گازسوز در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو تولیدی تاکسی و ۵ هزار خودرو نیز وانت خواهد بود.

در حالی که بیشتر خودروسازهای دنیا به دنبال سرمایه گذاری برای تولید خودرهای برقی هستند؛ وزارت نفت ایران نیز با تزریق 20 میلیون دلار به ایران خودرو به‌ منظور تولید خودروهای دوگانه‌سوز قدیمی از جمله تاکسی و ون قرارداد امضا کرده است.

پایان/