شهر خبر

تمرینات نظامی مصر و اردن در مرز دو کشور

فعالیت‌های آموزشی مشترک "العقبه ۶" که توسط نیروهای ارتش بین مصر و اردن اجرا شد، پایان یافت.

تمرینات نظامی مصر و اردن در مرز دو کشور

به گزارش منیبان از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، این تمرینات با حضور نیروهای ارتش مصر و اردن برگزار شد و شامل اجرای عملیاتی برای نابودی کانون‌های تروریستی در داخل یک روستای مرزی بود.

همچنین مانور مذکور شامل اجرای عملیات سقوط و پرش چتربازان مصری و اردنی با هدف بررسی اطلاعات دشمن، قطع امدادرسانی و محاصره این روستا و به دنبال آن اقدام نیروهای مهندسی و نظامی جهت تامین امنیت محورهای پیشروی و کشف و شناسایی بمب‌های کنار جاده‌ای و خنثی سازی آن‌ها بود.

هواپیماها ماموریت‌های متعدد داشتند و توپخانه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم اقدام به پشتیبانی و حمایت از نیروهای دو کشور کردند و نیروهای ویژه، واحدهای مکانیزه و یگان‌های زرهی برای کنترل بر این روستا پیش رفتند.

نیروهای مصر و نیروهای ویژه اردن همچنین عملیات مشترکی را برای مقاومت در برابر عناصر تروریستی مستقر در مناطق کوهستانی جهت آزادسازی گروگان‌های بازداشت شده و شناسایی و کشف یکی از تاسیسات که برای تهیه بمب‌های کنار جاده‌ای از آن استفاده می‌شد، انجام دادند و  نیروهای بخش مهندسی و نظامیان اقدام به جنگ شیمیایی و تامین امنیت و پاکسازی این منطقه کردند و در پایان این مرحله چتربازان مصری و اردنی با پرچم‌های دو کشور پرشی به نشانگر دوستی و برادری بین مردم دو کشور انجام دادند.

وبگردی