شهر خبر

بلاتکلیفی لیبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

منابع آگاه مصری اعلام کردند، به تأخیر افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی تقریبا قطعی شده است.

بلاتکلیفی لیبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش منیبان از العربی الجدید، منابع مصری آگاه اعلام کردند، فرانسه و ایتالیا کاملا با به تأخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری لیبی به دلیل دشوار بودن برگزاری انتخابات در موعد مقرر(۲۴ دسامبر) موافقت کرده‌اند. به رغم اینکه آمریکا موضع نهایی خود را درباره این مسئله اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد که واشنگتن مخالفتی با به تأخیر انداختن انتخابات نداشته باشد.

به گفته این منابع برخی طرف‌های فعال در بحران لیبی به این نتیجه رسیده‌اند که برگزاری انتخابات در شرایط کنونی دشوار است و بهتر است چند ماه به تأخیر بیفتد تا ساختار بین المللی میان طرف‌های فعال ایجاد شود و به موجب آن رهبری جدید بتواند لیبیایی‌ها را متحد کند.

همچنین به گفته این منابع، مقامات مصری به دنبال برگزاری نشستی درباره لیبی در قاهره هستند تا در جریان آن از تمام طرف‌های لیبیایی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بخواهند با ساختاری توافق کنند که شامل به رسمیت شناختن نتایج انتخابات از سوی همگان باشد.

این منابع اعلام کردند، هدف این نشست همچنین افزایش حضور مصر در لیبی است به این دلیل که فرصت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی به هم نزدیک است و برای قاهره دشوار است که روی یک نامزد حساب باز کند.

به گفته این منابع هماهنگی میان مصر، فرانسه و ایتالیا در زمان کنونی برای قانع کردن واشنگتن به اتخاذ موضع مشابهی مثل آن‌ها درباره به تأخیر انداختن انتخابات وجود دارد.

در این راستا ۷۲ نماینده پارلمان لیبی خواهان برگزاری جلسه‌ای برای احضار عماد السایح، رئیس کمیساریای انتخابات و نمایندگان نهادهای ناظر بر روند امنیتی و قضایی شدند.

وبگردی