شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#واردات خودرو#مجمع تشخیص

مجلس عقب نشینی نمی کند، واردات خودرو آزاد می شود

مجلس عقب نشینی نمی کند، واردات خودرو آزاد می شود

با تصریح انجام شده، مجلس در برابر موضع مجمع تشخیص مصلح نظام عقب نشینی نمی کند و واردات خودرو آزاد خواهد شد.

به گزارش تحریریه، با تصریح انجام شده توسط اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع که در رسانه ملی ایراد شد، مجلس شورای اسلامی در برابر موضع خارج از روال مجمع تشخیص مصلح نظام عقب نشینی نمی کند و واردات خودرو آزاد خواهد شد. 

شورای نگهبان اعلام کرد که ایرادی به طرح مجلس ندارد و از اول هم آنرا مغایر با شرع و قانون اساسی ندانسته بود و صرفا چند ابهام داشت که در اصلاحات مجلس برطرف شده است، اما ایرادهای هیات نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام را به مجلس منتقل می کند!

با این حال اکبری تالارپشتی به صراحت در رسانه ملی اعلام کرد که مجلس زیر بار رویه های فراقانونی نمی رود و مجمع تنها می تواند نظر خود را اعلام کند و نمی تواند قوانین مجلس را که در شورای نگهبان تصویب شده است رد نماید. 

یکی از نکات عجیب در طرح واردات خودرو این است که تا سال 1397 کسی آنرا خلاف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نمی دانست، و منع قانونی هم نداشت و تنها با بخشنامه و به طور موقت ممنوع شده بود، اما پس از ورود مجلس برای واردات مجدد و مهار قیمت ها در بازار خودرو، به یک باره هیات نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام وارد موضوع شد و اعلام کرد که این هیات از بیست و اندی سال پیش چنین شرح وظایفی داشته است!

هنوز دولت سیزدهم درباره این داستان عجیب اظهارنظری نکرده و علیرغم گذشت 4 ماه از آغاز به کار دولت، هیچ برنامه ای از طرف وزارت صمت برای اصلاح بازار خودرو در حوزه های داخلی و خارجی در رسانه ها مطرح نشده است. 

پایان/