شهرخبر

در واکنش به یک توهین؛

ایلهان عمر: کنگره اسلام هراسی نماینده جمهوریخواه را محکوم کند

ایلهان عمر: کنگره اسلام هراسی نماینده جمهوریخواه را محکوم کند

نماینده مسلمان کنگره آمریکا می گوید سخنگوی مجلس نمایندگان باید در محکوم کردن اظهارات اسلام هراسانه یکی از اعضای جمهوریخواه و موضع منفعلانه هم حزبی هایش، قاطعیت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «ایلهان عمر» عضو رنگین پوست و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوریخواه این مرجع قانونگذاری را بزدل و دروغگو خطاب کرد.

این اظهارنظر واکنشی است به سکوت و انفعال مک کارتی در برابر شماری از جمهوریخواهان از جمله «لورن بوبرت» که به ایلهان عمر به دلیل گرایش مذهبی اش توهین کرده اند.

بوبرت که نماینده جمهوریخواه کلرادو است؛ حین سوار شدن به آسانسور، با لحنی حاکی از تمسخر، گفته بود که شاید عمر با خود بمب به همراه دارد.

به گفته ایلهان عمر، انفعال رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان در برابر چنین اظهارات اسلام هراسانه ای نشانه ضعف رهبری او است. وی همچنین بابت اینکه ادامه این روند به عادی سازی معضل اسلام هراسی منجر شود، ابراز نگرانی کرد.

همزمان، او اظهار امیدواری کرد که «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، واکنشی قاطع به این مسئله نشان دهد.

تاکنون شماری از جمهوریخواهان بابت این مسئله ابراز تأسف کرده اند حال آنکه این کافی نیست و به گفته ایلهان عمر چنین اقدام ناشایستی باید قاطعانه محکوم شود.