شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

خبر ترسناک سازنده واکسن آسترازنکا برای جهان

این آخرین باری نخواهد بود که یک ویروس حیات و زندگی روزمره ما را تهدید می‌کند. حقیقت این است که مورد بعدی می‌تواند حتی بدتر باشد.

خبر ترسناک سازنده واکسن آسترازنکا برای جهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از سازندگان واکسن کرونا در انگلیس هشدار داده است که اگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از پاندمی‌هایی نظیر کووید۱۹ در جهان ایجاد نشود ممکن است همه‌گیری بعدی، خطرناک‌تر و مرگبارتر روی دهد.

"سارا گیلبرت"، محققی که سازنده واکسن آکسفورد-آسترازنکا علیه ویروس کرونا معرفی می‌شود، در اظهاراتش طی مراسم چهل و چهارمین دوره سخنرانی‌های "ریچارد دیمبلبی"، از دولت‌ها خواست تا نگذارند دستاوردهایی که در دوران کرونا به دست آمده کنار گذاشته شود.

او همچنین درباره سویه جدید ویروس کرونا - اُمیکرون - هشدار داده و گفته اگر چه هنوز اطلاعات بیشتری برای شناسایی ویژگی‌های این سویه لازم است اما شکل ساختاری آن مشابه سویه‌هایی است که سرعت بیشتری برای سرایت و گسترش داشتند و به همین علت تا هنگامی که دانشمندان اطلاعات کامل‌تری به دست بیاورند، باید احتیاط‌های لازم صورت گیرد.

گیلبرت گفت: این آخرین باری نخواهد بود که یک ویروس حیات و زندگی روزمره ما را تهدید می‌کند. حقیقت این است که مورد بعدی می‌تواند حتی بدتر باشد. می‌تواند مسری‌تر و یا مرگبارتر باشد یا هر دو. ما نباید اجازه دهیم وضعیتی که در آن فرو رفتیم و ضایعه بزرگ انسانی و اقتصادی که تجربه کردیم دوباره تکرار شود. اما باید توجه داشت با همه این اوصاف، هنوز هم هیچ بودجه‌ای برای آمادگی برابر یک پاندمی در آینده پیش‌بینی نشده است. نباید بگذاریم پیشرفت‌ها و دانشی که در این دوره به دست آوردیم کنار گذاشته شود.

 این دانشمند انگلیسی که از پیشگامان ساخت واکسن کرونا از همان هفته‌های نخست آغاز همه‌گیری آن بود درباره سویه جدید این ویروس که امیکرون نام‌گذاری شده گفته است که شاخک پروتئینی امیکرون مشابه سویه‌های شناسایی شده قبلی است که ویروس را مستعد سرایت بیشتر می‌کرد، با این حال نباید نتیجه بگیریم که افزایش قدرت سرایت به معنای شدیدتر شدن وخامت حال مبتلایان به آن و مرگ بیشتر می‌شود. باید تا زمانی که تحقیقات، اطلاعات بیشتری درباره این سویه به ما می‌دهد با احتیاط از گسترش آن جلوگیری کنیم.