شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور

گلایه‌های مردم را به حق می‌دانم/ هیچ کارمندی مجاز نیست کار امروز مردم را به فردا بیاندازد/ رضایت عمومی مردم برای ما از همه چیز مهمتر است

رئیس جمهور گفت: برخی از بخش‌ها در کشور، کم برخوردار و محروم است و ما باید عدالتی در توزیع امکانات ایجاد کنیم که بتواند به رضایت همگانی بیانجامد اما در عین حال ممکن است عده‌ای نارضایتی اجمالی پیدا کنند اما رضایت عمومی مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه (۱۴ آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره با سفرهای استانی گفت: این باعث افتخار است که هر هفته در خدمت مردم باشم و این دیدارها باید بیشتر شود  زیرا فاصله دولتمردان با مردم باید به حدی کاهش یابد که مردم به راحتی حرف ها و اعتراضات خودشان را به مسئولین بزنند. از این رو دولت سیزدهم دولت مردمی است و این باعث افتخار ماست.

رئیسی تصریح کرد: برای حضور در یک استانی ابتدا مسائل و مشکلات آن استان از نمایندگان مجلس، نخبگان استانی و امام جمعه پرس‌وجو می شود و بعد از بررسی های لازم به آن استان سفر می شود. همچنین بخشی در دولت ایجاد شده است تا پیگیر مصوبات استانی دولت باشد تا مردم از پیشرفت آن مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آتی سفرهایی به استان های دیگر کشور خواهیم داشت، اظهار داشت: در سفرهای استانی پروژه های جدید کلنگ زنی نمی‌شود بلکه کلنگ های گذشته که هنوز در مرحله تکمیل قرار دارد در دستورکار قرار می گیرد و اقدام به تکمیل آن می شود.

رئیسی با بیان اینکه حضور بنده در استان ها نمادین است، تاکید کرد: بنده به استانداران، فرمانداران و کارکنان دولت اعلام می کنم که حضور در بین مردم بهتر از پشت میز نشینی است زیرا این حضور باعث می شود که مشکلات مردم به راحتی حل شود.

وی تصریح کرد: بدنه دولت باید همراه رأس دولت باشد و این بدنه باید خودش را برای کار بموقع و به هنگام آماده کند زیرا مردم کار با تأخیر را مردم نمی پسندند. ما بنا داریم که کار را به موقع انجام دهیم زیرا این اعتماد مردم را افزایش می دهد.

رئیس دولت سیزدهم افزود: بنده اینجا اعلام کنم که هیچ کارمندی در دولت مجاز نیست که کار امروز را به فردا موکول کند و باید کار را به موقع انجام دهد زیرا روح مجاهدت و بسیجی بودن را شهدا به ما آموخته‌اند و باید به گلایه مردم حساس بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنده وقتی از گلایه مردم صحبت می کنم این گلایه ها را به حق می دانم و وقتی که در در بین مردم حضور پیدا می کنم متوجه می شوم این مشکلات قابل حل است و تا حل این گلایه ها پیگیری می‌کنم.

وی درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم بیان داشت: سیاست دولت سیزدهم با کشور های جهان، سیاست فعال و حداکثری است، یعنی ارتباط فعال با جهان خواهد بود، از جمله همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت دولت قرار دارند.

رئیس جمهور افزود: در این مدت بنده ارتباطات حضوری و تلفنی با سران کشورها داشته ام. در این ارتباطات آنچه که محور بوده است اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با جهان است و این موارد  محورهای دیدارها بوده است. مثلا شرکت بنده در اجلاس شانگهای و سازمان اکو دیدارهایی را با سران کشورهای مختلف داشته ام و در آنجا تاکید شد که روابط دو جانبه باید گسترش یابد.

رئیسی ادامه داد: زمانی که در تاجیکستان حضور داشتم از وزارت امور خارجه آماری درباره تبادلات با این کشور را درخواست کردم که اکنون این روابط تا به امروز سه برابر شده است همچنین  بعد از اجلاس شانگهای دولت اعلام کرد که فعالین اقتصادی باید فعال شوند تا از ظرفیت کشورهای عضو استفاده حداکثری شود.

وی ادامه داد: در سفر ترکمنستان ارتباطی که به مدت پنج سال قطع شده بود برقرار شد و همچنین در این سفر قرارداد سوآپ گازی با این کشور به امضا رسید که این موضوع می تواند بخشی از مشکل گازی کشور را حل کند همچنین ایران می تواند از فرصت های اقتصادی از جمله قرار گیری در مسیر ترانزیتی این کشور ها استفاده کند.

رئیس جمهور درباره بودجه کشور گفت: بودجه دارای درآمد و هزینه است و باید در کشور درآمدها را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم، بنابراین باید مجلس کمک کند تا این مهم تحقق یابد. دولت پرخرج دولت قابل قبولی نخواهد بود. 

رئیس جمهور تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۱ که اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی خود است در راستای عدالت است چرا که معتقدیم توزیع امکانات بر اساس عدالت می تواند صورت بگیرد. ملاک عدالت آمایش سرزمینی است و ممکن است کسی نسبت به آمایش سرزمینی سوال و ان‌قلتی داشته باشد اما بالاخره ما باید ملاکی داشته باشیم که ملاک ما آمایش سرزمینی است.