شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#رئیس جمهور

روایت رئیسی از نگرانی تیم دولت روحانی در پرداخت حقوق‌ها/ ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از فاکتورهای دولت قبل را پرداخت می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: دولت علاوه بر هزینه هایی که دارد فاکتورهایی از دولت قبل وجود دارد یعنی هزینه ها از قبل شده است و اکنون دولت باید پرداخت کند، یعنی ماهانه  ۱۰ هزار میلیارد تومان این بدهی ها پرداخت می‌شود.

رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه (14 آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم، موضوع معیشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئله معیشت و نان مردم جزء دغدغه‌های اولویت‌دار دولت است اما این دولت شرایط را با مشکلات زیاد آغاز کرد، مثلا در بحث کالاهای اساسی نگرانی هایی بود اما امروز شرایط در تأمین و ذخایر کالاهای اساسی بسیار مطلوب و خوب است.

رئیس جمهور ادامه داد: نکته بعدی مسئله اداره کشور بود. در روزهای پایانی مرداد ماه که هنوز دولت جدید از مجلس رای اعتماد نگرفته بود و بنده با دولت قبل در حال کار بودم  بحث پرداخت حقوق مرداد ماه مطرح بود و تیم دولت قبل نگران بودند که چگونه بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق ماهیانه مرداد را پرداخت کنیم اما اکنون سه ماه از دولت جدید می‌گذرد و بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها به موقع پرداخت می شود.

رئیسی تاکید کرد: دولت برای خلق پول حساس است، یعنی باید از هر اقدامی که باعث ایجاد تورم در کشور می‌شود دوری شود و همچنین بودجه سال ۱۴۰۱ طوری تنظیم شده است که ضد تورم باشد و طبق آمارهای مراکز آمار کشور تورم کنترل شده و در صدد هستیم که این تورم کاهشی باشد.