تازه‌ترین یافته‌ها برای درمان تومور مغزی
محققان هندی به تازگی یافته‌هایی را برای درمان تومور‌های مغزی به دست آورده اند.

به گزارش علاج نیوز؛ تومور مغزی از یک نقطه بسیار کوچک آغاز می شود و به مرور زمان پیشرفت می‌کند، این پیشرفت با بزرگ تر شدن تومور رخ می دهد.

بهترین زمان برای درمان تومور مغزی، تشخیص هرچه سریعتر آن پیش از پیشرفت حداکثری در مغز است، یعنی تا زمانی که به یک اندازه خطرناک برسد. البته در غیر این صورت نیز درمان تومور مغزی انجام می گیرد اما با سختی زیاد و مدت زمان بیشتر.

محققان هندی به تازگی به دستاوردی رسیده اند که به کمک آن می‌توانند میزان پیشرفت را شناسایی و پیش بینی کنند که این دستاورد می تواند انقلاب بزرگی در زمینه درمان تومورهای مغزی در جهان ایجاد کند.

پیش از این نیز امکان شناسایی و پیش بینی پیشرفت تومور مغزی وجود داشت اما درصد خطا در آنها زیاد است، این فرآیند زمان زیادی را لازم داشت اما هم اکنون در کوتاه ترین زمان، این مهم ممکن می شود.

در این روش از خون موجود در سلول های ایمنی برای شناسایی استفاده می شود چرا که این خون به نوعی ارتباط مستقیم با تومورهای مغزی دارد.

در نهایت با تشخیص هرچه سریعتر تومور مغزی و جلوگیری از پیشرفت آن، می توان به راحتی هرچه تمام تر این بیماری را درمان کرد و همچنین با کمترین عوارض بعد از درمان مواجه شد.

منبع:ایندیا تو دی

اخبار داغ مرتبط: