شهر خبر

سهیل مهدی در گفت و گو با خبر ورزشی: خدا رحم کرد تابلوهای ۳متری روی بازیکنان نیفتادند

خواستیم VAR بخریم گفتند به شما نمی‎فروشیم/ باور کنید دست فدراسیون در پوست گردوست/ تحریم نبود همین فردا VAR را می‌آوردیم

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: همین حالا چند استادیوم خصوصی حاضرند تجهیزات کمک داور ویدیویی را بخرند اما دست مسئولان فدراسیون بنا به دلایلی در پوست گردو است.

خواستیم VAR بخریم گفتند به شما نمی‎فروشیم/ باور کنید دست فدراسیون در پوست گردوست/ تحریم نبود همین فردا VAR را می‌آوردیم
خبرورزشی -

همزمان با برگزاری دربی نود و هفتم و صحنه مشکوک خطای مدافع پرسپولیس روی مهاجم استقلال، کادر فنی تیم آبی پایتخت نسبت به نبود سیستم کمک داور ویدیویی معترض شده و باشگاه استقلال اعتراض رسمی‌اش را به فدراسیون ارسال کرده است. سهیل مهدی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره تابلوهای تبلیغاتی حجیم باشگاه استقلال در پشت دروازه ها و چرایی نخریدن سیستم کمک داور ویدیویی اظهارات مهمی را مطرح کرد.

از نگاه شما که مجری برگزاری مسابقات لیگ برتر هستید، دربی چطور برگزار شد؟

به نظرم شرایط خوبی بود و بدون هیچ مشکلی بازی برگزار شد. تنها نگرانی شخص بنده در ارتباط با ارتفاع زیاد تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه بود.

چطور؟

زمانی که بازیکنان دو تیم برای گرم کردن به محوطه پشت دروازه رفته بودند امکان داشت با کوچکترین برخورد به میله های ۴۵ درجه ای که پشت تابلوهای بلند گذاشته بودند، برایشان خطرساز شود. کوچکترین ضربه‌ای ممکن بود باعث فرو ریختن تابلوها روی سر بازیکنان میلیاردی دو تیم شود که خداروشکر این اتفاق نیفتاد. از طرفی اگر روز دربی باد در استادیوم می وزید ممکن بود این تابلوها سرنگون شوند. امیدوارم در بازی‌های بعدی مجریان تبلیغاتی برای قرار دادن تابلوهایشان امنیت بیشتری را لحاظ کنند.

پس از دربی فرهاد مجیدی به شدت نسبت به نداشتن سیستم کمک داور ویدیویی انتقاد کرد. سازمان لیگ چه زمانی قرار است در این باره اقدام لازم را انجام دهد تا به گفته فرهاد مجیدی تیم ها بابت اشتباهات داوری ضرر نکنند؟

فعلا که شنیدیم مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرده می‌خواهد این سیستم را وارد ایران کند. اما در این باره باید توضیح بدهم ما موافق تجهیز استادیوم ها به این سیستم هستیم در واقع VAR مثل دیگر الزامات استادیوم مانند نور و چمن مناسب، اسکوربرد، رختکن های مجهز و غیره باید در استادیوم وجود داشته باشد. چطور وقتی میخواستیم موضوع بلیت فروشی الکترونیکی را در همه استادیوم ها اجرا کنیم این موضوع را هم به ملزومات قبلی اضافه کردیم. چه بسا همین حالا چهار استادیوم خصوصی حاضرند تجهیزات VAR را بخرند.

کدام استادیوم ها؟

با توجه به بحث تبلیغاتی نمی توانم اسم این استادیوم ها را ببرم ولی همین حالا چند استادیوم آمادگیشان را اعلام کرده اند. اما با توجه به اینکه ما باید از مسیر لایسنسینگ فیفا VAR را تهیه کنیم و فقط می توانیم از شرکت هایی که فیفا آنها را تایید کرده تجهیزات را بخریم تا حدی دستمان بسته می شود. وگرنه همین فردا می‌توانیم تجهیزات VAR را با ۸، ۱۲ یا ۱۶ دوربین تهیه کنیم اما وقتی بحث مشکلات وارداتی این سیستم مطرح می شود دست فدراسیون فوتبال و عواملی که توانایی وارد کردن چنین تجهیزاتی را دارند در پوست گردو قرار می گیرد.

منظورتان به خاطر شرایط تحریم‌های غرب علیه کشورمان است؟

به هرحال یکسری مشکلات اقتصادی برای وارد کردن چنین تجهیزاتی وجود دارد که مانع کار می‌شود. ما حتی در یکی دو پلن هم با یکی از شرکت های مورد تایید فیفا به توافق‌های اولیه رسیدیم اما مسئولان آن شرکت اعلام کردند حاضر نیستند به ما تجهیزات بفروشند. به همین خاطر باید سراغ واسطه ها برویم که این موضوع هم مشکلات را بیشتر و بیشتر می کند و طبیعتا باید هزینه های زیادی را به عواملی که این وسط سروکله شان پیدا می شود بپردازیم که این اصلا عاقلانه نیست. با این وجود مسئولان فدراسیون در حال بررسی راه های منطقی تر برای تهیه VAR هستند و امیدوارم هر چه سریعتر مشکلات این چنینی برطرف شوند چون قطعاً حاشیه های مربوط به داوری هم کمتر خواهند شد.