به گزارش برنا؛ بیژن طاهری در گفت و گو با رسانه باشگاه استقلال درباره استفاده گل گهر از یک بازیکن غیرقانونی گفته:

*درخواست ما از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این است که هر چه سریعتر به پرونده مهاجم گابنی رسیدگی کنند.

*اتهام مطرح شده، استفاده از بازیکن غیرمجاز است و این یعنی کسر هشت امتیاز از تیم گل‌گهر و اضافه شدن دو امتیاز به تیم استقلال.

*در لیگ‌های معتبر فورا نسبت به این پرونده‌ها ورود می‌کنند و سرنوشت یک لیگ را با حکم‌شان تغییر می‌دهند.

*این شکایتی نیست که دو ماه، سه ماه یا شش ماه دیگر درباره‌اش حکم بدهند. این جور شکایات که اثر مستقیم روی نتایج و جدول لیگ دارد، باید فورا رسیدگی شود. ما از اعضای محترم کمیته انضباطی درخواست می‌کنیم که به احترام افکار عمومی و سرنوشت تیم‌ها هر چه زودتر درباره این پرونده حکم نهایی را صادر کنند.

*تا جایی که بنده اطلاع موثق دارم علاوه بر باشگاه استقلال، دو باشگاه دیگر هم علیه مهاجم گابنی تیم گل‌گهر شکایت کردند.

*مگر می‌شود برای جذب بازیکن خارجی یک سرچ ساده اینترنتی انجام نشود و فقط به نامه مشکوک فدراسیون گابن استناد شود؟ در عصر ارتباطات و اینترنت این موضوع عجیب نیست؟

*واقعا می‌شود باور کرد که هیچکس در باشگاه گل‌گهر و کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در حد یک تحقیق اینترنتی درباره این بازیکن انجام نداده باشد؟!

*اگر به نامه فدراسیون گابن استناد کردید، چرا قبل از مسابقه گل‌گهر با استقلال، زمانی که برنامه فوتبال برتر و سایر رسانه‌ها به طور کامل به این موضوع پرداختند، تحقیق نکردید تا جلوی حضور این بازیکن مثل ژستد و یامگا برای بازی هفته ششم در سیرجان گرفته شود؟

*در حال حاضر هم بعضی شائبه‌ها وجود دارد و عده‌ای می‌گویند دنبال این هستند که تعداد بازی انجام شده توسط مهاجم گابنی آنقدر زیاد شود که امکان سه بر صفر شدن نتایج از بین برود!

*آنهایی که در تلاش هستند، این موضوع را ماستمالی کنند و یا همه چیز را بر گردن فدراسیون گابن بیندازند، کور خوانده‌اند. بعضی از کارشناسان هم حواسشان باشد که توجیه‌گر فاسدان نباشند.

*


از نگاه تیم حقوقی باشگاه استقلال و وکلا و مشاوران حقوقی در پرونده مهاجم گابنی جایی برای تردید وجود ندارد که از بازیکن غیرمجاز استفاده شد و باید نتیجه سه بر صفر به سود استقلال اعلام شود.