شهر خبر

برترین طراحی‌های حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی معرفی می‌شود

برترین طراحی‌های حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی معرفی می‌شود

نخستین دوره جایزه طراحی ایران، ویژه طراحی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران ساخت» برگزار و بهترین ایده ها معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، فراخوان نخستین دوره جایزه طراحی ایران، ویژه برترین طراحی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت منتشر شد.

این فراخوان که کار مشترکی است میان مرکز طراحی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران ساخت با هدف ارزیابی و اعلام برترین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف برگزار می شود.

در این فراخوان «برترین طراحی تجهیزات»، «برترین طراحی خدمات» و «برترین طراحی بسته‌بندی» انتخاب می شوند و همه شرکت‌های حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

رضا اسدی فرد دبیر نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت درباره این جایزه و حمایت‌های مرکز طراحی ایران از شرکت‌های حاضر، گفت: طراحی صنعتی نقشی تاثیرگذار در توسعه بازار شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، بویژه توسعه بازارهای صادراتی آنها دارد.

وی افزود: بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌ها و تسهیلات متنوعی را برای ارتقا و بهبود فرآیند طراحی صنعتی شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته است.

اسدی فرد ادامه داد: از جمله حمایت‌های ارائه شده در این فراخوان می‌توان به حمایت بلاعوض ۳۰۰ میلون ریالی از فرآیند طراحی صنعتی و بسته بندی، حمایت از خدمات نمونه سازی و پرینت ۳ بعدی تا سقف ۱.۵ میلیارد ریال، اعطای تسهیلات کم بهره تا سقف ۳ میلیارد ریالی از فرآیند طراحی صنعتی ویژه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، معرفی طراحان برجسته کشور به شرکت ها و نظارت بر فعالیت آنها و ارائه مشاوره رایگان طراحی صنعتی در نمایشگاه اشاره کرد.