شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شفافیت#مجلس یازدهم#نماینده مجلس

آیا طرح شفافیت آرا در مجلس یازدهم تصویب می‌شود؟

نماینده مجلس گفت: طرح شفافیت در مجلس قبلی هم وارد صحن شد، بیش از ۱۸۰ نفر آن را امضا کرده بودند، اما فقط حدود پنجاه و چند نفر به آن رأی دادند. علت مخالفت با طرح هم دلایلی دارد؛ شفافیت هزینه دارد و یک عده از این هزینه می‌ترسند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی جهان‌آرا، حجت‌الاسلام «جواد نیک‌بین» با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان بیان کرد: طرح شفافیت در مجلس قبلی هم وارد صحن شد، بیش از ۱۸۰ نفر آن را امضا کرده بودند، اما فقط حدود پنجاه و چند نفر به آن رأی دادند. علت مخالفت با طرح هم دلایلی دارد؛ شفافیت هزینه دارد و یک عده از این هزینه می‌ترسند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعاً طرح شفافیت پخته‌تر شده و قرار است طرحی جامع‌تر تصویب شود مثلاً مشخص شدن فعالیت مؤسساتی که ردیف بودجه دارند، و اگر ندارند حذف شود.

وی ادامه داد: مسائل امنیتی ما را کسانی که نباید، می‌دانند، ولی مسائل غیرامنیتی را که همه مردم باید بدانند، نمی‌دانند!

این نماینده‌ مجلس در مورد مخالفین طرح شفافیت گفت: قالیباف معتقد است باید زمانی طرح شفافیت را به صحن بیاوریم که قطعاً رأی بیاورد، ولی الان به نظرم اگر طرح بیاید شاید رأی نیاورد.

مخالفین طرح شفافیت هم آدم‌های کلک‌بازی نیستند و ممکن است جایی حق هم داشته باشند.

در ادامه‌ سید یزدان حبیبی کارشناس حوزه شفافیت پیرامون این موضوع بیان کرد: سه مشکل وجود دارد که طرح شفافیت در مجلس به نتیجه نمی‌رسد البته پیش‌بینی تصویب یا عدم تصویب را نمی‌کنیم؛ نخست تله «جامعیت» است و دوم تله «سامانه» که نمی‌توانند به‌سادگی عملیاتی شوند.

این کارشناس در ادامه گفت: اگر همین محکمات موجود در قانون اساسی را رعایت کنیم، بسیاری از مسائل مربوط به شفافیت حل می‌شود. با تغییر شیوه رأی‌گیری در مجلس از قیام و قعود به الکترونیکی، بحث شفافیت هم از بین رفت، چون لااقل آن موقع همه می‌توانستند ببینند رأی نمایندگان چه بوده است.
 
  • شفافیت آرای نمایندگان؛ رهیافتی برای ایجاد ارتباط نزدیک بین مردم و مجلس
  •  
    انتهای پیام/