شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی#منابع#درآمد#افزایش#پیدا#کرد

وزیر جهادکشاورزی:

درآمد منابع طبیعی افزایش پیدا کرد

وزیر جهادکشاورزی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردیم به دلیل اینکه منابع طبیعی ظرفیت‌های بی نظیر درآمدی در خود دارد و تا به امروز مغفول مانده با ایجاد یک ردیف درآمد اختصاصی منابع طبیعی را به سمت اقتصادی اداره کردن پیش ببریم.

درآمد منابع طبیعی افزایش پیدا کرد

به گزارش منیبان،سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی خاک و در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه خاک و حفاظت از خاک در کشور نداریم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند قضیه خاک از قضیه آب مهمتر است و قطعا همینطور است. زیرا خاک ماده‌ای است که برای ایجاد یک سانتی‌متر از آن ۷۰۰ سال زمان نیاز است. یعنی خاک یک میراث بین نسلی است و باید آن را برای نسل بعد حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شرایطی که امروز در بحث حفاظت از آب و خاک حاکم بر کشور است نیاز به تغییر نگرش دارد. بایستی در بخش‌هایی از کشور که وضعیت مشکلات فرونشست و فرسایش داریم با تمرکز اقدامات جدی و ضروری انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث حفاظت از آب و خاک چندین کار باید با هم انجام شود، گفت:  نیاز به فناوری، علم و دانش و تزریق آن به حوزه های طبیعت و حفاظت از آب و خاک داریم. دیگر اینکه نیازمند عزم ملی نیز هستیم. باید مردم را برای حفاظت از آب و خاک به میدان بیاوریم. بزرگترین حافظان آب و خاک مردم هستند و می‌توان یک نهضت بزرگ ملی را در کشور در راستای حفاظت از آب و خاک راه اندازی کرد.

وی در ادامه گفت: رسانه‌ها بزرگترین و بیشترین آگاهی را به مردم می‌دهند و می‌توانند با ایجاد شور حرکتی آگاهانه را در این بخش راه اندازی کنند. به همین دلیل از همه رسانه‌ها که در این زمینه فعالیت می‌کنند تقدیر می کنیم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری قطعاً برنامه‌های ویژه‌ای در موضوع حفاظت از آب و خاک و تقویت فعالیت‌های آبخیزداری در کشور داریم و خواهیم داشت.

وی افزود : در بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردیم به دلیل اینکه منابع طبیعی ظرفیت های بی نظیر درآمدی در خود دارد و تا به امروز مغفول مانده است با ایجاد یک ردیف درآمد اختصاصی بتوانیم منابع طبیعی را به سمت اقتصادی اداره کردن پیش ببریم و از محل منافع آن هم در فعالیت های حفظ آب و خاک و آبخیزداری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در زراعت چوب و جنگل داری در کشور انجام شده است، گفت: همچنین طرح‌های خوبی برای حفاظت از آب و خاک در سراسر کشور انجام شده که قابلیت نمونه شدن دارند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: از همه نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و همه مردم ایران که علاقه‌مند به منابع طبیعی هستند و در این زمینه فعالیت کرده‌اند برای حفاظت از منابع طبیعی دعوت به همکاری می کنیم.

وبگردی