به گزارش برنا؛ معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش‌های گروهی و به طور مشخص رشته پرطرفدار فوتبال به دلیل ایجاد شور و هیجان در سطح جامعه بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. به واسطه همین استقبال اجتماعی و نشاطی که فوتبال در بین مردم به خصوص در میان جوانان ایجاد می‌کند، مجلس شورای اسلامی آماده است تا به سرعت به بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال بپردازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: از نظرم استقلال فدراسیون اتفاقی مثبت و اقدامی بسیار شایسته‌ است و هرگاه مدیریت یک حوزه را به متولیان اصلی خودش سپردیم، ضرر نکردیم و چه بسا شایسته‌سالاری بیشتری را شاهد بودیم. در این راستا و جهت جلوگیری از ایجاد خدشه به آبرو و متضرر شدن نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل این آمادگی را داریم که در مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم جهت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال را انجام دهیم.

رییس فراکسیون مناطق آزاد تصریح کرد: پیش از این در برخی موارد شاهد انتشار اخبار منفی از فوتبال ایران در سطح جهانی بودیم که لازم است از تکرار این موضوع جلوگیری کنیم، چراکه قطعا موجب تزلزل فوتبال ملی ما در آستانه مسابقات جام جهانی 2022 می‌شود.