شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
پیش بینی روند بازار سکه در روز یک شنبه؛

قیمت سکه در تعقیب دلار/ ریسک بزرگ در بازار سکه!

کدخبر: 459421
نوسان های بالا در بازار ریسک را تا حدودی بالا برده است. قیمت سکه گرچه در معاملات پشت خطی رو به بالا نوسان داشت اما معامله گران اعتقاد دارد بازار حرکت قیمت دلار را تعقیب می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برخی فعالان بازار سکه اعتقاد دارند عبور سکه امامی از محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، زمینه ساز ورود تقاضای جدید احتیاطی به بازار فلز گران بهای داخلی شده است.

 اگر امروز سکه به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود، فلز گران بهای داخلی توان صعود به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.

Untitled-114

صعود حیاتی سکه در پشت خط

سکه دیشب در بازار پشت خطی توانست به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود. این رشد موجب شد که انتظارات افزایشی معامله گران فلز گران بهای داخلی بیشتر شود. به این ترتیب انتظار می رود که حداقل در ابتدای روز یک شنبه، افزایشی ها دست بالاتر را در بازار داشته باشند.

2-01

اثرگذاری شبانه دلار بر روی سکه

برخی فعالان عنوان می کردند که علت رشد سکه در شب گذشته، پیش روی دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی بود. حدود ساعت ۱۰ شب گذشته، اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. با توجه به این مساله می توان گفت که عامل تعیین کننده روند قیمت سکه در روز جاری نیز تغییرات قیمت اسکناس آمریکایی خواهد بود. از دید برخی معامله گران حرکت دلار به سوی کانال ۳۱ هزار تومانی می تواند زمینه ساز صعود سکه به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان شود.

خبر انفجار در اطراف نیروگاه اتمی نطنز یکی از عواملی بود که دیشب سکه بازان و دلاری ها را در موقعیت خرید قرار داد. بعدتر مشخص شد که این انفجار به دلیل موضوعات دفاعی رخ داده است، در نتیجه ممکن است این موضوع در روز جاری، اثر صعودی در بازار نداشته باشد.  در کنار این، سقف شکنی سکه در روز شنبه دیگر عاملی است که انتظارات صعودی را در بازار بالا برده است. سکه هرگز در سال ۱۴۰۰ بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نوسان نکرده بود.

با این حال تعدیل هیجان روز شنبه و اتفاقات روانی در بازار ممکن است قیمت دلار را از پیشروی باز دارد. تحرک رسانه ای از سوی دولت نیز این گمان را تقویت کرده که بازار ساز با وسواس بیشتری در روزهای اتی وارد بازار می شود از این رو ریسک نوسان دلار بیش از روزهای قبل توصیف می شود.