شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هوندا

هوندا فراخوان داد

شرکت خودروسازی هوندا به عنوان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن برای ۷۲۵ هزار دستگاه خودرو از سه محصول ریدج لاین، پاسپورت و پایلوت در بازار آمریکا فراخوان بررسی، تعویض و تقویت کاپوت داده است.

هوندا فراخوان داد

به گزارش منیبان، برخی از ایرادات فنی موجود در زمان رانندگی در صورت عدم بررسی به وقوع حوادث غیرقابل کنترلی منتهی خواهند شد. یکی از این ایرادات فنی، باز شدن کاپوت خودرو در زمان حرکت است. این ایراد به تازگی در یکی از محصولات هوندا رخ داده که دومین خودروساز ژاپن را وادار به فراخوان ۷۲۵ هزار خودرو تولید خود در آمریکا کرده است. این درحالی است که هوندا تاکید کرده تاکنون تصادف یا جراحت مرتبط با این موضوع گزارش نشده است.

این ایراد فنی در محصولات ریدج لاین، پاسپورت و پایلوت تولید شده در سال ۲۰۱۶ تا کنون مربوط می شود، هوندا برای سهولت آگاهی مالکان این محصولات دسته بندی انجام داده که به ترتیب محصول و سال تولید، مالک خودرو باید برای فراخوان به نمایندگی این خودروساز مراجعه کند، که به این شرح است: هوندا ریدج لاین تولید شده در سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، هوندا پاسپورت تولید شده در سال ۲۰۱۹ و هوندا پایلوت تولید شده در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹.

ایراد فنی باز شدن کاپوت مربوط به قطعات مهم بدنه نیست، بلکه هوندا اعلام کرده است شکاف بین کاپوت و جلوپنچره در محصولات مذکور بسیار زیاد است و این مساله سبب شده که درزگیر لاستیکی از ورود هوا به داخل کاپوت جلوگیری نکند. این امر سبب می شود جریان هوا به همراه ارتعاش های سطح جاده منجربه وارد کردن فشار و ضربه به کاپوت شود. در اثر این پدیده کاپوت خودرو در زمان حرکت به طور ناگهانی باز می شود. این موضوع حتی با حرکت در سرعت های پایین نیز رخ داده است. البته فقدان میدان دید برای راننده در صورت بروز این پدیده می تواند حوادث غیرقابل تصوری را ایجاد کند که نتیجه آن علاوه بر خسارت مالی، صدمات جسمی نیز است.

در این فراخوان هوندا قصد دارد که تعمیر ساده ای برای تقویت کاپوت انجام دهد و در صورت بروز آسیب بدنه ناشی از این رخداد، قطعات بدنه به صورت رایگان تعمیر یا تعویض می شود. این خودروساز اعلام کرده است علاوه بر تعویض درزگیر لاستیکی، تقویت پروفیل و قفل کاپوت نیز انجام می شود.

قابل توجه است که ۷۲۵ هزار دستگاه هوندا از سه محصول در آمریکا مورد فراخوان قرار گرفته اند، البته این موضوع فقط مربوط به بازار آمریکا نمی شود. بلکه ۷۸۹ هزار دستگاه خودرو از همین سه محصول در بازارهای جهانی نیز تحت فراخوان با چنین مشکلی قرار گرفته اند. البته تاکنون گزارش های مبنی بر آسیب یا تصادف ناشی از این ایراد فنی برای خودروهای هوندا در بازارهای جهانی اعلام نشده است.

دومین خودروساز ژاپن برای اطلاع رسانی مالکان خودروهای ریدج لاین، پاسپورت و پایلوت در آمریکا، اقدام به ارسال ایمیل و نامه از طریق پست کرده است. این فراخوان از ابتدای سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد و مالکان سایر محصولات هوندا نیز برای بررسی کاپوت خودروهایشان باید آمادگی جهت مراجعه را داشته باشند.

وبگردی