شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جمعه#نماز جمعه

تکبیر معنادار در نماز جمعه تهران | نشانه‌های مهم بی‌توجهی به اقناع عمومی

فرهیختگان در گزارشی نوشت:یکی از نکات جالب سخنرانی دانشجویان در تریبون نماز جمعه، واکنش‌ها به بخشی از صحبت‌های ایرادشده نماینده دفتر تحکیم بود.

نطق دختر دانشجو در نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه فرهیختگان نوشت: صحبت‌های دانشجویان چه آنان که در تهران پشت تریبون نمازجمعه قرار گرفتند و چه آنان که در نقاط دیگر کشور سخنرانی کردند نکات جالب و قابل‌توجه کم نداشت. مسائل مهم روز جامعه از برجام و وین گرفته تا طرح صیانت و... اجزای مختلف محتوا صحبت‌ها را تشکیل می‌داد. بخش اعظمی از صحبت‌های دانشجویانی که دیروز در مصلی تهران صحبت کردند هم معطوف به سازوکار مدیریت نمازجمعه بود. انتقاداتی که اگرچه نمی‌توان در این مجال صحت و سقم آن را محل بررسی قرار داد اما می‌توان تاکید کرد نیازمند سعه‌صدر مسئولان در برابر مواجهه با این فضای نقادانه است. باز شدن باب گفت‌وگو و طرح مسائل روز جامعه و ارائه تحلیل‌های دانشجویی که ازجمله تاکیدات رهبر انقلاب هم بوده می‌توانند ثمرات مفیدی در جامعه داشته باشد.

  نشانه‌های مهم بی‌توجهی به اقناع عمومی

یکی از نکات جالب سخنرانی دانشجویان واکنش‌ها به بخشی از صحبت‌های ایرادشده نماینده دفتر تحکیم بود. آنجا که صحبت از طرح صیانت می‌شود و در ادامه از عدم پاسخ به نقدها به این طرح. جمع حاضر در نمازجمعه نیز با این دانشجو همراهی می‌کنند و تکبیر می‌فرستند. اتفاقی که یک پیام روشن می‌توان از آن استنباط کرد. حاضران در صفوف نمازجمعه از نزدیک‌ترین طیف فکری به حاکمیت هستند اما آنها هم در برابر طرح صیانت واکنش‌های منفی از خود نشان می‌دهند. واکنشی که کم‌توجهی به اهمیت پاسخ به ابهامات افکار عمومی و سوالات مردم در برخی تصمیم‌گیری‌های مسئولان را نشان می‌دهد و باید برای آن فکری کرد.